Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 31 | 127-137

Article title

Viral marketing as an innovative formof marketing communication

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
Viral marketing is considered to be part of internet marketing. A virus as an information carrier spreads among people and gradually “infects” subsequent internet users1. The paper mainly aims at indicating contemporary forms and applications of viral marketing on the internet. The paper is based on secondary reports concerning the spread of viral information as well as the author’s experiment conducted on Facebook relating to the viral message.

Year

Issue

31

Pages

127-137

Physical description

Contributors

  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

References

  • Dejnaka A., Wirus multimedialny “Futurystyczne Rybki”, eksperyment związany z marketingiem wirusowym, luty 2012.
  • Evian “Roller Babies international version”: http://www.youtube.com/watch?v=XQcVllWpwGs [25.12.2012].
  • Gra wirusowa Suzuki, images.thecarconnection.com/med/2011-suzuki-kizashi_100334625_m.jpg [20.05.2012].
  • Hughes M., Marketing szeptany. Buzzmarketing, MT Biznes, Warszawa 2008.
  • JupiterResearch report, “Viral Marketing: Bringing the Message to the Masses”, 2011.
  • Szczurek K., Marketing szeptany czy raczej szemrany?, http://biznes.interia.pl/news/marketing-szeptany-czy-raczej-szemrany,1469718 [20.02.2012].
  • Marketing wirusowy w blogu: http://www.optimizeandprophesize.com/jonathan_mendezs_blog/social_media_optimization/ [20.05.2012].
  • Michalak P.R., Daszkiewicz D., Musz A., Marketing wirusowy w Internecie, Helion, Gliwice 2009.
  • Olejnik T., Broń wirusowego rażenia, “Marketing w Praktyce” 2008, No. 5.
  • Pikuła-Małachowska J., Marketing szeptany jako forma komunikacji przedsiębiorstwa z konsumentami, in: Zarządzanie i marketing, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej No. 272, Rzeszów 2010.
  • Socia Media Marketing Report: Indrusty Report 2011, http://www.socialmediaexaminer.com/SocialMediaMarketingReport2011.pdf [20.05.2012].
  • Szczurek K., Marketing szeptany czy raczej szemrany?, http://biznes.interia.pl/news/marketing-szeptany-czy-raczej-szemrany,1469718 [20.05.2012].
  • Tipp-Ex “A hunter shoots a Bear”, http://www.youtube.com/watch?v=nRVFeIWdIfg&feature=related [25.02.2012].
  • You Tube: www.youtube.com [25.02.2012].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c382eb87-f1a1-4b43-bf5c-4f0811bb0a09
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.