PL EN


2019 | 10 | 3 | 45-51
Article title

Wsparcie rodziców ucznia jako element pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej przez szkołę

Authors
Title variants
EN
Support for the Pupil’s Parents as an Element of Psychological and Pedagogical Help Provided by the School
Conference
Edukacja-Technika-Informatyka
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Wspomaganie wychowawczej roli rodziców jest określonym ustawowo zadaniem polskiego systemu edukacji. Konkretne formy wsparcia dla rodziców uczniów organizowanego przez szkołę wskazują przepisy regulujące udzielanie i organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomimo tych gwarancji wsparcie dla rodziców ucznia bywa fragmentaryczne, schematyczne i realizowane w mało zróżnicowanych formach. Ilustracją mogą tu być wyniki przeprowadzonych wśród rodziców badań, których prezentację zawarto w opracowaniu.
EN
Supporting the educational role of parents is a statutory task of the Polish education system. Specific forms of support for parents of schoolchildren organized by the school are indicated by the regulations governing the provision and organization of psychological and pedagogical assistance. Despite these guarantees, the support for the pupils’ parents can be fragmentary, schematic and implemented in insufficiently varied forms. The results of research carried out among parents, the presentation of which is included in the text, can be the illustration of this.
Year
Volume
10
Issue
3
Pages
45-51
Physical description
Dates
published
2019
Contributors
  • ORCID: 0000-0002-1235-993X, doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Opiekuńczej, Polska
References
  • Janke, A.W., Kawula, S. (1998). Integracja i syntonia w relacji rodzina – szkoła. W: S. Kawula, J. Brągiel, A.W. Janke, Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki (s. 199–231). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
  • Lulek, B. (2008). Współpraca szkoły, rodziny i środowiska. Rzeszów: Wyd. UR.
  • Mendel, M. (2000). Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
  • Osuch, M., Bojarska, L. (2008). Prawa człowieka w szkole. Niezbędnik aktywnego rodzica. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 15.01.2001 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2001, nr 13, poz. 110.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 17.11.2010 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2011, nr 228, poz. 1487.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30.04.2013 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2013, poz. 532.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9.08.2017 w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2017, poz. 1591.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 16.08.2018 zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2018, poz. 1647.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 13.02.2019 zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2019, poz. 323.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 7.01.2003 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U. 2003, nr 11, poz. 114.
  • Ustawa z 7.09.1991 o systemie oświaty. Dz.U. 1991, nr 95, poz. 425.
  • Ustawa z 14.12.2016 – Prawo oświatowe. Dz.U. 2018, poz. 996.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c4d6c416-d911-4290-b99f-b1a8f14e6655
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.