PL EN


2014 | 9 | 4 | 333-343
Article title

Image Building Strategy on the Example of Selected Polish Regions

Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The objective of this study was to identify and evaluate image building strategies in selected Polish regions. A mail questionnaire survey was carried out in 2013 in the regions of Pomorze (Pomerania), Pomorze Zachodnie (West Pomerania), Małopolska (Lesser Poland), Podkarpacie (Subcarpathia), Warmia and Mazury (Warmia and Masuria), and Podlasie. The importance of image building strategies is widely recognized by the local authorities, but most strategies are implemented on a short-term or medium-term basis. Image building strategies are often regarded as auxiliary measures that contribute to the achievement of strategic development goals. In the analyzed regions, image building is often reduced to strictly promotional measures. The relevant strategies focus on too many landmarks of regional identity, which detracts from their effectiveness. An absence of regular market surveys and evaluations also contributes to the weakness of regional image building strategies.
Year
Volume
9
Issue
4
Pages
333-343
Physical description
Dates
published
2014-12-30
Contributors
References
  • Altkorn J. 2002. Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Banaszyk P., Fimińska-Banaszyk R., Stańda M. 1997. Zasady zarządzania w przedsiębiorstwie. Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań.
  • Rozwój przedsiębiorstw. Modele, czynniki, strategie. 2002. Ed. M. Białasiewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Hadyński J. 2011. Strategie rozwoju lokalnego. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
  • Florek M. 2013. Podstawy marketingu terytorialnego. Wydawnictwo UE w Poznaniu.
  • Łuczak A. 2000. Istota tożsamości miasta. Samorząd Terytorialny, 10.
  • Obrębalski M. 1998. Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni. Wydawnictwo AE we Wrocławiu.
  • Penc-Pietrzak I. 1998. Strategie biznesu i marketingu. Profesjonalna Szkoła biznesu, Kraków.
  • Pierścionek Z. 1998. Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa.
  • Steinmann H., Schreyogg G. 1995. Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady. Wyd. Politechniki Wrocławskiej
  • Rozwój miast i zarządzanie gospodarką miejską, 2004. Ed. J. Słodczyk. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. PWN, Warszawa.
  • Szwajca D. 2009. Jak zmienić wizerunek miasta. Marketing i Rynek, 2.
  • Strategie marketingowe. 2004. Ed. W. Wrzosek. PWE, Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c75f2a34-750a-45a3-84ad-cbbc4adc72d3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.