Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 156 | 269-278

Article title

Twórcza destrukcja w gospodarce internetowej

Content

Title variants

EN
Creative Destruction in the Internet

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
This paper dealt with issue of creative destruction in the context of the modern Internet economy. An attempt was made to present the concept of creative destruction with the recognition of changes related to the information revolution and the spread of the Internet. The main thesis of studies assumed a statement declaring that the internet is the accelerator of creative destruction. As part of this thesis considers the implications of the acceleration of creative destruction for actors of Internet economy. Theoretical considerations are supported by the statistical data collected by The Linux Foundation and the financial results of selected dot-coms.

Keywords

PL
EN

Year

Volume

156

Pages

269-278

Physical description

Contributors

References

  • J.A. Schumpeter: Kapitalizm, socjalizm, demokracja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 101.
  • A. Małachowski: Środowisko wirtualnego klienta. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2005, s. 28.
  • C. Shapiro, H.R. Varian: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej. HELION, Gliwice 2007, s. 15.
  • K. Kelly: Nowe reguły nowej gospodarki. Dziesięć przełomowych strategii dla świata połączonego siecią. Wig-Press, Warszawa 2001, s. 3.
  • K. Levis: Twórcy i ofiary ery internetu. Muza S.A, Warszawa 2010, s. 26.
  • D. Tapscott, A.D. Williams: Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 79-80.
  • M. Castells: Wiek informacji: ekonomia, społeczeństwo i kultura. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 179.
  • R.L. Brandt: Potęga Google'a. Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2011, s. 60-69.
  • S.J. Liebowitz: Copying and Indirect Appropriabillity. Photocopying of Journals. "The Journals of Political Economy", Vol. 93 (5), s. 945-957.
  • S. Czetwertyński: Społeczno-ekonomiczne motywy produkcji partnerskiej w Internecie. W: Ekonomia. Tom 1. Red. J. Sokołowski, G. Węgrzyn. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2011, s. 47-57.
  • Y. Benkler: Bogactwo sieci. Jak produkcja społeczna zmienia rynki i wolność. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 97-98.
  • E.J. Korpela, D.P. Anderson, R. Bankay, J. Cobb, A. Howard, M. Lebofsky, D. Werthimer: Status of the UC-Berkeley SETI Efforts (16 sierpnia 2011). http://setiathome.berkeley.edu/sah_ papers/status_of_ucb_seti_efforts_2011.pdf.
  • S. Czetwertyński: Implikacje internetowej bańki spekulacyjnej w dobie sieciowych rynków kapitałowych. W: Nauki o finansach. Red. G. Borys. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2010, s. 163-177.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c7a39dc6-a084-4b34-9ae2-97f4b4d96777
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.