PL EN


2015 | 2(4) | 67-84
Article title

Business communication in Poland: sale promotion, advertising, public relations and virtual communication

Authors
Content
Title variants
EN
Business communication in Poland: sale promotion, advertising, public relations and virtual communication
Languages of publication
PL EN
Abstracts
EN
Business communication is a key activity for every business, as every business has to deal with its external and internal environment. It describes many business activities and can be taken under consideration from different perspectives, but still the basic communication activities can consider any company in the world. However, the cultural aspect determines the realization of every activity. In different countries the way a business communicates with customers, or business actors do it within the company, differs respectively to national traditions, values and beliefs. The aim of the following article is to present, analyse and explain the way of business communication in Poland. As every country, it has a specific characteristics that is distinctive only for its own, which deeply affects various aspects of business communication. The typical and mainstream ways of realizing the activities in the country will be presented including advertising practice and media regulations which also affect this area of communication. The article will focus on the external communication in Poland, taking under consideration four areas: sale promotion, advertising, public relations and virtual communication. The analysis will start from short elaboration of what the essence of business communication is and the current country characteristics in terms of economy. The article will form a useful material for foreign studies purposes and may also be helpful in further comparisons with other countries.
Year
Issue
Pages
67-84
Physical description
Contributors
author
References
  • Analiza Rynku Reklamy w Polsce, MPG Media Market Scan, 2011.
  • Antkowiak P., Programy lojalnościowe 2013, Marketing w Praktyce, Marzec 2013.
  • Business English Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow 2007.
  • Cimchowski G., Hutten-Czapski G., Rał M., Sass W., Polska Internetowa. Jak internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, The Boston Consulting Group, a report for Google, 2011.
  • Euromonitor International 2015, Passport database, http://www.euromonitor.com/passport.
  • Forjasz Z., Internet potrzebuje jeszcze 4 lat, by wyprzedzić telewizję, Praktycy.com, Warszawa 2014, http://www.press.pl/attachments/www-data/Za-cztery-lata-wydatki-na-reklame-internetowa-wyprzedza-wydatki-na-telewizje_311.pdf, 10.06.15.
  • International Business Culture and Business Etiquette, 2014 Passport to Trade 2.0, http://businessculture.org/eastern-europe/poland/, 10.06.15.
  • Kaul A., Effective Business Communication, PHI Learning Pvt. Ltd., New Delhi, 2000.
  • Kompendium Wiedzy o Marketingu, eds. B. Pilarczyk and H. Mruk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Kraus M., Kroenke M., Magiczne 99 groszy, Marketing w Praktyce, 11/2011, http://www.marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m4eaae32a11411/, 09.06.15.
  • Martyniuk D., Jar K., Suszek E., Biznes społecznościowy – nowa era w komunikacji biznesowej, Raport na podstawie badania Polskie firmy na Facebooku – portale społecznościowe w komunikacji marketingowej polskich przedsiębiorstw, © 2012 Deloitte Polska, Member of Deloitte Touche Tohmatsu Limited.
  • Media społecznościowe jako narzędzie PR, Projekt badawczy Millward Brown SMG/KRC, PRFORUM 2010, November 2010.
  • Miączyński P., Magia cen z końcówką 99 groszy, http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13207735,Koniec_cen_z_koncowka_99__Tylko_dla_gotowki__Nadchodzi html, 08.06.15.
  • Niemedyński J., Social Media Manual 2010, Report, Interactive Research Center.
  • Ożóg M., Reklama i komunikacja gospodarcza w świetle przepisów prawa polskiego i wspólnotowego, http://www.emax-service.nazwa.pl/kopipol/wp-content/uploads/2011/11/Reklama.pdf, 10.06.15.
  • Programy lojalnościowe bez wpływu na 1/3 e-klientów w Polsce, raport Gemiusa oraz e-Commerce Polska, http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38549, 09.06.15.
  • Plomion B., Why Programmatic Marketing is the Future, http://digiday.com/platforms/why-programmatic-marketing-is-the-future/, 08.06.15.
  • Przepisy dotyczące reklamy alkoholu w Europie i w Polsce, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, http://www.parpa.pl/download/Przepisy_dotyczace_reklamy_alkoholu_w_Europie_i_w_Polsce.pdf, 10.06.15.
  • Rynek Reklamy po II Kwartale 2014 r., Starlink, http://www.starlink.pl/Analizy-trendow-mediowych/149/1/all/Po-Trzech-Kwartalach--2013-Roku-Rynek-Reklamy-Skurczyl-Sie-O-5-7-Proc- html, 06.06.15.
  • Tajemnice sukcesu największych polskich programów lojalnościowych, http://nowymarketing.pl/a/2732,tajemnice-sukcesu-najwiekszych-polskich-programow-lojalnosciowych, 08.06.15.
  • Turska R., Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień, quoted in Programy Partnerskie & Lojalnościowe, 2012, Media Planet, luty 2013.
  • Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (tekst jednolity, Dz.U. z 2004 r. Nr 2531).
  • Ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 1996 r. Nr 10, poz. 55, z późn. zm.).
  • Vitez O., The Role of Business Communication in Marketing, Demand Media, http://smallbusiness.chron.com/role-business-communication-marketing-1013 html, 29.05.15.
  • Waligóra-Borejza E., Rozwój i aktualny stan programów lojalnościowych w Polsce, http://www.ireward24.pl/artykuly/122-rozwoj-i-aktualny-stan-programow-lojalnosciowych-w-polsce, 08.06.15.
  • Widzowie wolą dłuższe i rzadsze bloki reklamowe, chcą wybierać najciekawsze spoty, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/widzowie-wola-dluzsze-i-rzadsze-bloki-reklamowe-chca-wybierac-najciekawsze-spoty/, 10.06.15.
  • Wyrastamy na lidera regionu – wywiad z Pawłem Trochimiukiem, Rynek Public Relations w Polsce, Gazeta Finansowa, 12/2011, Związek Firm Public Relations, http://www.zfpr.pl/raporty, 05.06.15.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c7aef7f4-1e33-43e3-bbec-d31878b9b67a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.