PL EN


2018 | 525 | 157-166
Article title

Wykorzystanie marek rzeczywistych i fikcyjnych w eksperymentach na temat humoru w reklamie

Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Głównym źródłem wiedzy naukowej na temat skuteczności humoru w reklamie są eksperymenty. Nikt jednak dotychczas nie zbadał, jakie ryzyko niesie za sobą zastosowanie rzeczywistych lub fikcyjnych bodźców w ramach manipulacji eksperymentalnych, i nikt nie wie, jaki błąd może być z tego tytułu wygenerowany. W celu eksploracji tej problematyki przeprowadzono serię eksperymentów dla różnych kategorii produktowych. Marki rzeczywiste wywoływały znacząco lepsze reakcje afektywne respondentów niż marki fikcyjne. Wyniki niniejszego badania stanowią dosyć istotny wkład w dyskusję nad maksymalizacją wewnętrznej i zewnętrznej trafności eksperymentów, podnoszeniem ich wartości poznawczej oraz aplikacyjnej.
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c81c2461-9657-44e1-b8f3-7485eb6b2a93
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.