Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 182 | 20-29

Article title

Inbound marketing a koncepcja marketingu relacji

Authors

Content

Title variants

EN
Inbound Marketing - the Emergence of a New Paradigm, or the Evolution of Relationship Marketing

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The article presents the main components of inbound marketing in terms of the concept of marketing relationship. The role of new media and their impact on company marketing communications were described. The author looked for arguments in support of the thesis that inbound marketing is a new term for the concept of conducting communication activities on market, which aims at building, maintaining and strengthening long-term relationships at the area of interaction the recipient - the company

Year

Volume

182

Pages

20-29

Physical description

Contributors

References

  • Bruhn M., Schoenmueller V., Schafer D.B.: Are Social Media Replacing Traditional Media in Terms of Brand Equity Creation? "Management Research Review" 2012, Vol. 35, No. 9.
  • Halavais A.: Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo. WN PWN, Warszawa 2012.
  • Halligan B., Shah D.: Inbound marketing. Helion, Gliwice 2010.
  • Handley A., Chapman C.C.: Treść jest kluczowa. Helion, Gliwice 2012.
  • Kolny B., Kucia M., Stolecka A.: Produkty i marki w opinii e-konsumentów. Helion, Gliwice 2011.
  • Mazurek G.: Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Poltex, Warszawa 2012.
  • Mitręga M.: Marketing relacji. Teoria i praktyka. CeDeWu, Warszawa 2005.
  • Mitręga M.: Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2010.
  • Otto J.: Marketing relacji. C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Procter & Gamble wprowadza zmiany w marketingu. Presserwis, www.m.biznes.pl (15.08.2013).
  • Shih C.: Era facebooka. Helion, Gliwice 2012.
  • Szymura-Tyc M.: Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2006.
  • Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. WN PWN, Warszawa 2006.
  • Witczak O.: Blog w kreowaniu wartości dla klienta - media społecznościowe w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa. "Handel Wewnętrzny", 2013, nr 3.
  • Zarządzanie relacjami w usługach. Red. K. Rogoziński. Difin, Warszawa 2006.
  • Żabiński L.: Podstawy ogólnej metodologii badań naukowych zarządzania marketingowego. W: Marketing strategiczny i relacyjny. Węzłowe kierunki i metodyka badań. Red. T. Żabińska. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2004.
  • www.hubspot.com/inbound-marketing (15.08.2013).
  • Badanie Consumer Connection System (CCS), www.wirtualnemedia.pl (15.08.2013).
  • Key Digital Trends for 2013, www.emarketer.com (15.08.2013).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c988c6ff-aa85-4dc4-a175-7832ebbc86b8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.