PL EN


2018 | 66 | 10: Glottodydaktyka | 103-115
Article title

Kreatywnie po polsku – rekomendacja pracy metodą Creative Writing na lektoracie języka polskiego jako obcego

Title variants
EN
How to Work with Creative Writing Ideas During Polish Lessons for Foreigners – Methodology Recommendation
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Tematyka tekstu oscyluje wokół wykorzystania metody pisania kreatywnego na zajęciach z języka polskiego jako obcego. W centrum zainteresowania postawione jest doświadczenie płynące z pracy z użyciem elementów tej metody, artykuł ma charakter stricte praktyczny i dotyczy sposobów wprowadzania i korzystania z tego sposobu pracy w trakcie regularnego lektoratu oraz podczas zajęć dodatkowych typu warsztaty czy letnie kursy polskiego jako obcego.
EN
The article is dedicated to teaching Polish as a foreign language using elements of creative writing method. As the author has had quite rich experience in using this kind of teaching, the text is rather subjective and shares some tips on how to implement this method well and continue to use it along the course. It is also a good material before organizing additional workshops or summer course of Polish as a foreign language.
Contributors
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
References
  • Dąbała J., 2004, Tajemnica i suspens. Wokół głównych problemów creative writing, Lublin.
  • Grant-Adamson L., 1999, Jak napisać powieść kryminalną?, przeł. M. Rusinek, Kraków.
  • Kleszcz M., Łączyk M., 2010, Dyspozycja do twórczości – kilka refleksji na temat nastawienia i kompetencji kreacyjnych nauczycieli, w: Między twórczością a literaturą, red. A. Gałązka, Katowice, s. 71-83.
  • Orzechowski J., 2005, Profilowanie treningu twórczości do specyfiki grupy uczestników, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K. J. Szmidt, Łódź, s. 143-152.
  • Podlaski A., 2011, Mistrzologia. Jak napisać książkę, dzięki której staniesz się uznanym ekspertem?, Gliwice.
  • Strzelecka A., 2012, Skecze kabaretowe na lekcji języka polskiego jako obcego, w: Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, red. P. Garncarek i P. Kajak, Warszawa, s. 181-187.
  • Szmidt K.J., 2005, „Za dużo, za szybko, za łatwo”: podstawowe błędy trenerów twórczości, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K.J. Szmidt, Łódź, s. 99-100.
  • Winiarski J., Rawska J., 2015, Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller, Warszawa.
  • Witerska K., 2005, Drama edukacyjna w szkole wyższej, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K. J. Szmidt, Łódź, s. 163-182.
  • Zawada A., 2011, Praca czy natchnienie?, w: Jak zostać pisarzem? Pierwszy polski podręcznik dla autorów, red. A. Zawada, Wrocław, s. 9-23.
  • Zioło-Pużuk K., 2014, Drama i muzyka na lekcji języka polskiego jako obcego – pomoc w przełamywaniu lęku komunikacyjnego i rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, w: Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. A. Mielczarek, A. Roter-Bourkane, M. Zduniak-Wiktorowicz, Poznań, s. 217-224.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-cba77740-4d8f-4e1e-9a31-91a550e6b85f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.