Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 16 | 113-120

Article title

Projektowanie zajęć języka ojczystego mniejszości narodowej w kontekście zdalnego nauczania

Content

Title variants

EN
A national minority mother tongue lesson designing in the context of distance learning

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Niniejszy tekst koncentruje się wokół projektowania zajęć języka ojczystego mniejszości narodowej w formie zdalnego nauczania. W czasie pandemii, wdrażanie technologii informacyjno--komunikacyjnych do procesu nauczania stwarza nauczycielom nowe możliwości i wyznacza nową jakość w kształceniu. Autorka zwróciła uwagę na poszczególne elementy procesu dydaktycznego, które powinien brać pod uwagę każdy nauczyciel. W projektowaniu niezmiernie ważne jest również organizowanie wielu sytuacji dydaktycznych aktywizujących, a nawet inspirujących ucznia.
EN
This article focuses on the design of distance learning for a national minority mother tongue lessons. During a pandemic, the implementation of ICT in the teaching process creates new opportunities for teachers and sets a new quality in education. The author drew attention to the individual elements of the didactic process that should be take into account by every teacher. In designing, it is also extremely important to organize many didactic situations that activate and eveninspire the student.

Year

Volume

16

Pages

113-120

Physical description

Dates

published
2021-10-15

Contributors

  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie

References

  • Connelly F.M., Clandinin D.J., Personal practical knowledge and the modes of knowing: Relevance for teaching and learning [w:] Learning and teaching the ways of knowing, red. E. Eisner, University of Chicago Press, Chicago 1985.
  • Herzig B., Medieneinsatz im Untericht [w:] Lehrer-Schüler-Interaktion, VS Verlag, Wiesbaden 2008.
  • Juszczyk S., Podstawy informatyki dla pedagogów, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1999.
  • Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.
  • Nęcka E., Proces twórczy i jego ograniczenia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1995.
  • Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2004.
  • Perzycka E., Multimedialne wspomaganie rozwijania umiejętności matematycznych, u dzieci w młodszym wieku szkolnym [w:] Edukacja informacyjna, red. K. Wenta, E. Perzycka, Agencja Wydawnicza „KWADRA”, Szczecin 2003.
  • Perzycka E., Kompetencje edukacyjne nauczycieli. Stan i perspektywy badań, Oficyna Wydawnicza CDiDN, Szczecin 2004.
  • Ropela R., Wpływ metod nauczania stosowanych w procesie dydaktycznym na efekty kształcenia, „Pismo PG” 2003, nr 4.
  • Siemienicki B., Komputery i hipermedia w procesie edukacji dorosłych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.
  • Siemieniecki B. Badania nad możliwościami i ograniczeniami e-learningu w edukacji [w:] Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz, red. B. Siemieniecki, Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2006.
  • Sterna D., Ocenianie w dobie koronawirusa [w:] Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19, red. J. Pyżalski, EduAkcja, Warszawa 2020.
  • Tadeusiewicz R., Możliwości wykorzystania Internetu w edukacji, Polska Akademia Nauk – Oddział w Krakowie, Sprawozdania z posiedzeń komisji naukowych, t. XLIV/I.
  • Tanaś M., DistanceEducation as an Object of Study and Reflection of Pedagogyin Poland, „International Journal of Electronics and Telecommunications” 2015, 61(3).
  • Walter N., Mamy (za) duży wybór – Jak się nie zgubić wśród narzędzi cyfrowych? [w:] Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19, red. J. Pyżalski, EduAkcja, Warszawa 2020.
  • Wenta K., Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej w edukacji medialnej [w:] Edukacja medialna, red. J. Gajda, S. Juszczyk, B. Siemieniecki, K. Wenta, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.
  • https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-cc12a732-fa78-446d-a3c4-eaa51ddd06d3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.