Title variants
ANALYSIS OF SURVEYS CONDUCTED DURING THE ELECTION CAMPAIGN IN TERMS OF THEIR REPEATABILITY AND CREDIBILITY
Languages of publication
Abstracts
The analysis was carried out in 2010 of research on political preferences of Poles presented by the media. The analysis of the survey before its publication was proposed through a set of 20 questions assessing the reliability of the conducted study. Looking from the perspective of the adopted method of analyzing opinion polls, it seems that it can and should accompany media representatives today.
Keywords
Year
Issue
Pages
25-38
Physical description
Dates
published
2019-03-06
Contributors
author
- PWSZ w Raciborzu
References
- 1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
- 2. Dyoniziak R., Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Kraków 1997.
- 3. Grawiser S.R., Witt G.E., Dwadzieścia pytań, które powinien zadać dziennikarz, zapoznając się z wynikami sondażu opinii, [w:] E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa, PWN 2004.
- 4. Jak jest realizowane badanie? - Polskie Badania Internetu, site-centric stat.pl/PBI.
- 5. Kretek H., Analiza danych zastanych w aspekcie metodologii badań naukowych. [w:] F. Szlose (red.) Badanie – dojrzewanie – rozwój (na drodze do doktoratu), Wybrane aspekty badań komparatystycznych: założenia metodologiczne i analizy porównawczej, Warszawa- Radom 2011,
- 6. Państwowa Komisja Wyborcza – wyniki wyborów samorządowych w 2010 roku, http://www.pkw.gov.pl/gallery/21/79/51/217951/Obwieszczenie_PKW.pdf, http://pkw.gov.pl/g2/i/21/97/90/219790/Obwieszczenie_PKW_2010-12-06_www.pdf.
- 7. Trejderowski T., Socjotechnika. Podstawy manipulacji w praktyce, Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA, Warszawa 2009.
- 8. Znaniecki F., Prawa psychologii społecznej, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1991.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-cccbc27e-ad78-4578-b416-af6bd2945657