Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | (13) 2018 | 147-152

Article title

Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej

Authors

Content

Title variants

EN
The nuts and bolts of programming science in secondary school

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Korelacja wiedzy zdobytej w procesie edukacji z otaczającym światem ma kluczowe znaczenie. Artykuł przedstawia nie tyle modyfikację treści nauczania programowania na lekcjach rozszerzonej Informatyki, co poprzez dobór środowiska programowania, umożliwienie tworzenia atrakcyjnych i użytkowych aplikacji na urządzenia mobilne wykorzystywane przez uczniów na co dzień.
EN
Correlation of knowledge acquired in the education process with the surrounding world is crucial. The article presents not so much the modification of the teaching content of Programming Science, rather due to the selection of the programming environment, enabling the creation of attractive and utilitarian applications for modern devices.

Year

Volume

Pages

147-152

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

References

  • Chambers M., Dura D., Hoyt K., Dragos G., Adobe AIR dla programistów JavaScript. Leksykon kieszonkowy (ebook), Helion, Gliwice 2012.
  • Underdahl B., Flash Głębsze spojrzenie, Helion, Gliwice 2002.
  • Underdahl B., Flash Programowanie w języku ActionScript, Helion, Gliwice 2002.
  • Adobe Systems Incorporated Programowanie w języku ADOBE ACTIONSCRIPT 3.0 San Jose, California 2008, https://help.adobe.com/pl _PL/ActionScript/3.0_ProgrammingAS3/flash_as3_ programming.pdf (dostęp czerwiec 2016 r.).
  • Klejnocki J., Koniec pewnych czasów, http://www.twinpigs.zory.pl/dzien-nauczyciela-w-twinpigs- -caly-dzien-za-10zl (dostęp: 27.12. 2017).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-cd4dbfab-4fc0-4543-8bb8-9ef0ca1ab011
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.