Title variants
Education of sociologists in the context of the National Qualifications Framework
Languages of publication
Abstracts
Tekst poświęcony jest praktycznym aspektom wdrażania założeń Krajowych Ram Kwalifikacji do kształcenia socjologicznego. Autor dyskutuje wybrane wątki założeń reformy szkolnictwa wyższego dotyczące programów nauczania. Odwołując się do praktyki pokazuje potencjalne możliwości i ograniczenia związane z planowaniem studiów socjologicznych. Zwraca uwagę na liczne dylematy środowiska naukowego, które pojawiły się wraz z wprowadzeniem reformy nauczania.
The paper is devoted to practical aspects of implementing some of the provisions of the National Qualifications Framework into sociological education. The author discusses some of the aspects of the reform of the higher education related to educational curricula. By discussing practices, the author demonstrates potential opportunities and limitations connected with planning sociological studies. Additionally, the author touches upon numerous dilemmas of the educational community that arose upon establishing the reform.
Journal
Year
Volume
Issue
Pages
87-106
Physical description
Dates
published
2011
Contributors
author
- Uniwersytet Jagielloński
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
0033-2356
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-cdd7db4c-b7d4-439b-bbbe-698823129602