Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | 2 | 88-93

Article title

Interakcje uczniów i nauczycieli w środowisku szkolnym

Content

Title variants

EN
Interactions between students and teachers in school environment

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Interakcje uczniów i nauczycieli mają wpływ na rozwój kompetencji społecznych wychowanków, ich osiągnięcia szkolne, atmosferę w szkole, poczucie bezpieczeństwa, ale przede wszystkim determinują efektywność procesów edukacyjnych. Dlatego uzasadnione wydaje się pytanie: jak nauczyciele i uczniowie odbierają swoje wzajemne interakcje? Próbą rozpoznania sposobu definiowania wzajemnych interakcji podmiotów edukacji stały się przeprowadzone badania o charakterze jakościowym z wykorzystaniem metody projekcyjnej oraz testu zdań niedokończonych. Uzyskane dzięki nim wyniki pozwoliły na opisanie interakcji uczniów i nauczycieli, a w szczególności ich wymiaru normatywnego i teleologicznego.

Keywords

Year

Issue

2

Pages

88-93

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

References

  • Habermas J. (1999). Teoria działania komunikacyjnego. Warszawa: WN PWN.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-cf850345-1eab-44d2-b321-0dd85b49a084
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.