PL EN


2017 | 13 | 259-273
Article title

E-zadanie domowe z religii

Content
Title variants
EN
Religious education – e-homework
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
It is likely that many catechists were faced with students’ annoyance, when giving homework. Such situations oſten encourage reflection on interesting homework material so it would rise positive emotions among students and make them involved and diligent. Usage of new technologies and digital sources can prove to be a solution, which makes homework interactive, more up to date and interesting for young people. Tis article outlines basic didactical assumptions regarding homework as one of the elements of measuring effectiveness of educational process, as well as goals in light of religious education. Tis analysis enumerates existing types of educational tasks and promotes the possibility of using new technologies and digital tools.
PL
W niniejszym opracowaniu przedstawiono podstawowe założenia dydaktyczne w odniesieniu do zadań domowych, jako jednego z istotnych elementów pomiaru wyników kształcenia, a także cele stawiane temu zadaniu edukacyjnemu w nauczaniu religii. Ukazano możliwość zastosowania nowych technologii jako jednej z form ożywienia i uatrakcyjnienia zadań domowych z religii. Powyższa analiza wskazań i zadań dydaktycznych pozwala określić funkcjonujące w praktyce edukacyjnej formy i rodzaje zadań dydaktycznych, a także możliwość zastosowania niektórych nowych technologii i narzędzi cyfrowych w omawianym obszarze.
Year
Volume
13
Pages
259-273
Physical description
Contributors
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-d09e86f2-7fae-476c-837b-d8cab6fa4fd1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.