Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | 6 | 1 | 155-164

Article title

Development of the Image of Towns in a Tourist Region Based on the Example of Warmińsko-Mazurskie Voivodship

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Increasingly often, authorities of towns notice the need for targeted development of the town image. As a consequence, they undertake various actions that are to lead to the situation when the town is not seen in an accidental way but in a way consistent with the intentions of the town authorities. That desirable image is to be coherent and expressive as a consequence of which it should contribute to town development as a source of its competitive advantage. This paper aims at assessment of the image development strategies of the towns from Warmińsko-Mazurskie voivodship. The research was conducted in towns of Warmińsko-Mazurskie voivodship at the turn of 2009/2010 applying the survey method. The results indicate positive verification of the formulated hypothesis that the towns from Warmińsko-Mazurskie voivodship, as a consequence of their location, aim at developing their image as that of a tourist town.

Year

Volume

6

Issue

1

Pages

155-164

Physical description

Dates

published
2011-06-30

Contributors

  • Chair of Macroeconomics, University of Warmia and Mazury in Olsztyn

References

  • Altkorn J. 1999. Wizualizacja firmy. Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Kothler P. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i s-ka, Warszawa.
  • Łuczak A. 2000. Istota tożsamości miasta. Samorząd Terytorialny, 10.
  • Łuczak A. 2001. Wizerunek miasta. Samorząd Terytorialny, 1-2.
  • Moszkowicz M. 1997. Tożsamości strategia przedsiębiorstw. Modele i doświadczenia. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  • Olszewska J. 2000. Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy. Marketing i Rynek, 11.
  • Śliwińska K. 1999. Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem. Wydawnictwo Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania, Katowice.
  • Stanowicka-Traczyk A. 2008. Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich. Oficyna wydawnicza Branta, Bydgoszcz.
  • Urbaniak M. 2003. Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Wolf J. 1992. Werbung und public Relations. Mainz, Munchen.
  • Zarządzanie firmą: Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. 1995. Strategor. Tł. K. Bolesta-Kukułka. PWE, Warszawa.
  • Zarządzanie marketingowe. podstawy informacyjne projektowania strategii. 1999. Red. T. Żabińska, L. Żabiński. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d11a9837-64ca-46a1-9de0-081f5fe5e4eb
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.