PL EN


2016 | 1 (64) | 23-35
Article title

O wizerunku public relations w polskim społeczeństwie

Authors
Content
Title variants
EN
The image of public relations in Polish society
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł analizuje obecne opinie dorosłych mieszkańców Polski na temat wizerunku public relations. Refleksje są oparte na wynikach badań ogólnopolskich przeprowadzonych z inicjatywy autora przez GfK Polonia w marcu 2014 roku. Rezultaty ostatniego sondażu zostały porównane z podobnymi badaniami przeprowadzonymi tą samą metodą w 2005 roku. Autor wskazuje na pogarszanie się w ostatniej dekadzie wizerunku PR w polskim społeczeństwie i wymienia przyczyny kojarzenia public relations przede wszystkim z mało etycznymi technikami promocyjno-reklamowymi i propagandą.
EN
This articles analyzes current opinions on the image of public relations of the adult population in Poland. The study is based on the results of nationwide research conducted within the initiative by author supported by GfK Polonia in March 2014. The results of this survey were compared with similar survey that used the same method back in 2005. The author points out the deterioration of PR’s image in the last decade within Polish society and further indicates why public relations in Poland is mainly associated with non-ethical techniques of advertising and propaganda.
Year
Issue
Pages
23-35
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-d6947cb0-7079-43a2-a7d0-0b6a6a8b089c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.