PL EN


2006 | R. 2006 | 28-46
Article title

O potrzebie edukacji cielesnej dorosłych

Authors
Content
Title variants
EN
The need of bodily adult education
Languages of publication
PL
Abstracts
Year
Volume
Pages
28-46
Physical description
Contributors
author
References
  • Błajet P., Ciało w kulturze współczesnej. Wątki socjopedagogiczne, WSIiE TWP Olsztyn, 2005.
  • Błajet P., Ciało jako kategoria pedagogiczna. W poszukiwaniu integralnego modelu edukacji, Wyd. UMK, Toruń 2006.
  • Brach-Czaina J., Szczeliny istnienia, PWI, Warszawa 1992.
  • Brzezińska A., Społeczna psychologia rozwoju, Wyd. Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2000.
  • Cagigal J.M., Kształcenie człowieka cielesnego, w: (red.) P. Lengrand, Obszary permanentnej samoedukacji, tłum. I. Wojna, J. Kubin, TWWP, 1995.
  • Csikszent M., Urok codzienności. Psychologia emocjonalnego przepływu, tłum. B. Odymała, Wydawnictwo WAB Warszawa, 1998.
  • Felstein I., Gerontoseksuologia, tłum. T. Roźniatowski, PWN, Warszawa 1972.
  • Hannaford C., Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł, Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów Medyk, Warszawa 1998.
  • Imieliński K. (red.), Seksuologia społeczna. Zagadnienia psychospołeczne, PWN Warszawa 1977.
  • Imieliński K., Erotyzm, PWN, Warszawa 1970.
  • Iyengar B.K.S., Drzewo Jogi, tłum. S. Bubicz, V-I-R-Y-A, 1988.
  • Johnson C., Złota jesień czy piekło?, „Świat Nauki”, wyd. specjalne 2004, nr 2.
  • Kołakowski L., Mini wykłady o maxi sprawach. Trzy serie, Wydawnictwo Znak, Kraków 2004.
  • Leonard W.L., Pokarm dla umysłu, „Świat Nauki”, Wydanie specjalne, 2003.
  • Łuria A., Problemy neuropsychologii i neurolingwistyki. Wybór prac, tłum. E. Madejski, PWN Warszawa.
  • Łuria A., Świat utracony i odzyskany, tłum A. Kowaliszyn, PWN, Warszawa 1984.
  • Malewski M., Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998.
  • Merleau-Ponty M., Fenomenologia percepcji, tłum. M. Kowalska, J. Migasiński, Aletheia,Warszawa, 2001.
  • Merleau-Ponty M., Phénoménologie de la perception, Ed. Gallimard, 1945.
  • Miłosz Cz., Druga przestrzeń, Znak, Kraków 2002.
  • Miłosz Cz., To, Znak, Kraków 2000.
  • Nalaskowski A., Edukacja jako najrozsądniejszy sposób jednoczenia Europy, w: Hinzen Heribert, E. Przybylska Ewa, Staszewicz Monika (red.), Edukacja dorosłych w zjednoczonej Europie – bogactwo, różnorodność, doświadczenie, Wyd. UMK, Toruń, 2005.
  • Obuchowski K., Człowiek intencjonalny, PWN, Warszawa 1993.
  • Ornish D., Miłość i przetrwanie. uzdrawiająca moc intymności w świetle nauki, tłum. H. Smagacz, Jacek Santorski & co, Warszawa, 1998.
  • Pietrasiński Z., Rozwój człowieka dorosłego, PW „Wiedza Powszechna”, Warszawa, 1990.
  • Przyborowska B., Wizja człowieka innowacyjnego w kontekście zadań współczesnej edukacji, „Edukacja Dorosłych”, 2004, Nr 1–2.
  • Sikora T., Użycie substancji halucynogennych a religia. Perspektywy badawcze na przykładzie zagadnień rytuału i symbolizacji. Zakład Wydawniczy „Nomos”, Kraków 2003.
  • Śniadecki J., O fizycznym wychowaniu dzieci, Ossolineum, Wrocław 1956.
  • Wilber K., Krótka historia wszystkiego, tłum H. Smagacz, Jacek Santorski & Co.
  • Wilber K., Niepodzielone: wschodnie i zachodnie teorie rozwoju osobowości, tłum. T. Bieroń., Wyd. Zysk, Poznań, 1996.
  • Wilber K., Psychologia integralna. Świadomość, duch, psychologia, terapia, tłum. H. Smagasz, Jacek Santorski & CO Wydawnictwo, Warszawa 2002.
  • Wiśniewska-Roszkowska K., Zdrowie i długowieczność, Wiedza Powszechna, Warszawa 1995.
  • Wolański N., Rozwój biologiczny człowieka, PWN, Warszawa 1983.
  • Wołk E., Ludzkie zwyczaje żywieniowe a ewolucja człowieka, [w:] B. Przyborowska (red.), Natura. Edukacja. Kultura. Pedagogia źródeł, Wyd. UMK, Toruń, 2006.
  • Wrona-Wolny W., Makowska B., Jasień B. (red.), Wypisy z wychowania zdrowotnego. Część II, AWF Kraków, 2001.
  • http://www.osteoporoza.org/index.php?m=news&id=690
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-da2c78f3-207c-43cc-b409-9092a63e0e40
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.