PL EN


2018 | 2 (121) | 63-79
Article title

Wykorzystanie metody assessment center do selekcji menedżerów sprzedaży korporacji ubezpieczeniowo-finansowej. Analiza przypadku

Authors
Content
Title variants
EN
The Assessment Center as a Tool in the Selection Process of Candidates for Sales Managers: The Example of a Leading Insurance Company Operating on the Polish Market
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
W latach 2006–2012 w Zakładzie Ubezpieczeń X (jedna z wiodących organizacji ubezpieczeniowych w Polsce, nazwa utajniona z powodu poufności omawianych danych) do oceny kompetencji kandydatów na kierowników grup sprzedaży stosowano badania metodą assessment center (AC). Celem badania opisanego w artykule było porównanie zachowań prezentowanych przez osoby kandydujące na stanowisko kierownika grupy (KG) ze wzorcem skutecznych zachowań menedżera, opisanym w profilu kompetencyjnym dla tego stanowiska pracy.
EN
Insurance Company X (a leading insurance company in Poland whose real identity must remain confidential due to the data discussed) applied the assessment center (AC) evaluation method over the years 2006–2012 to assess the competence of candidates for unit manager. The aim of the study as described in the article is to compare the behaviors of candidates for the position of unit manager with the pattern of behaviors of effective managers as described in the competency profile for the job.
Year
Issue
Pages
63-79
Physical description
Document type
case
Dates
published
2018-04-15
Contributors
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, Warszawa, Polska
References
  • Amstrong M. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC.
  • Baum J. R., Fresk M., Baron R. (2007), The Psychology of Entrepreneurship, London, Lawrence Erlbaum Associates.
  • Domurat A. (2011), Zgodność sędziów kompetentnych a wyrazistość danych w procedurze kodowania danych jakościowych, Collegium of Economic Analysis Annals, vol. (Year 2011), .
  • Golnau W., Kalinowski M., Litwin J. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa. CeDeWu Sp. z o.o.
  • Kuna J. (1998), Assessment Center metodą oceny potencjału zawodowego kadry kierowniczej, Łódź, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Psychologica, nr 2.
  • Sandberg J. (2000), Understanding human competence at work: An interpretative approach, Academy of Management Journal, vol. 43, nr 1.
  • Sidor-Rządkowska M. (2011), Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Warszawa, Wolters Kluwer Bussiness.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2543-4411
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-dac1d2aa-c40e-4bc3-bce5-1fd5aafdd511
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.