PL EN


2016 | 7 | 4 | 235-242
Article title

Homo interneticus – wyzwanie dla współczesnej edukacji

Authors
Content
Title variants
EN
Homo interneticus – a challenge for modern education
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Podane w artykule trzy cechy konstytuujące współczesny typ człowieka internetu – homo interneticusa – w prosty sposób prowadzą do gwałtownego rozwoju analfabetyzmu funkcjonalnego. Pojawia się zatem wielkie wyzwanie dla edukacji w dobie dominującego i właściwie powszechnie akceptowanego analfabetyzmu funkcjonalnego.
EN
Stated in article three qualities that constitute the modern type of man internet – homo interneticus – easily lead to the rapid development of functional illiteracy. There is therefore a great challenge for education in the era of the dominant and widely accepted properly functional illiteracy.
Year
Volume
7
Issue
4
Pages
235-242
Physical description
Dates
published
2016
Contributors
  • Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska
References
  • Analfabetyzm funkcjonalny – surrealizmem postmodernizmu, http://napolowe.blogspot.com/ 2015/01/analfabetyzm-funkcjonalny-surrealizmem.html.
  • Cichomski B. (2003), Analfabetyzm czy analfabetyzm?, „Sprawy Nauki. Biuletym Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego”, http://www.sprawynauki.waw.pl/?section=article&art_id=418.
  • Goldhaber M., The Mentality of Homo Interneticus: Some Ongian Postulates, http://firstmon-day.org/ojs/index.php/fm/article/view/1155/1075#author.
  • Hiszpański sposób na kryzys: minimalna płaca tyko dla wykształconych, https://odyssynlaertesa.wordpress.com/tag/analfabetyzm-ekonomiczny.
  • http://www.fbbva.es/TLFU/tlfu/ing/home/index.jsp.
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Tim_Berners-Lee.
  • Krotoski A, Virtual Revolution. Homo Interneticus?, http://www.bbc.co.uk/programmes/b00n4j0r.
  • Maciejewski K., https://wzzw.wordpress.com/2010/04/22/funkcjonalny-analfabetyzm-polakow-a-populizm.
  • Olejniczak D. (2016), Praktyczne wykorzystanie health literacy – analfabetyzmu zdrowotnego, jako narzędzia osiągania celów zdrowotnych, „Journal of Education, Health and Sport” no. 6(2), https://zenodo.org/record/46654/files/2016_6_2_238-243_3383.pdf.
  • Oxford Dictionary, http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/fomo.
  • Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA), http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/pisa-2015.
  • Rakoski M., Analiza raportu Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa w 2015 roku, http://arete.media.pl/analiza-raportu-biblioteki-narodowej-stanie-czytelnictwa-2015-roku.
  • Raport: Powinności państwa wobec obywatela i obywatela wobec państwa, http://www.cbos.pl/ SPISKOM.POL/2013/K_104_13.PDF.
  • Raport: Przesądy wciąż żywe, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2011/K_130_11.PDF.
  • Raport: Stan wiedzy ekonomicznej Polaków – Raport Instytutu Wolności i Raiffeisen Polbank, http://www.instytutwolnosci.pl/images/raporty/stan_wiedzy_ekonomicznej_Polakw.pdf.
  • Raport: Stan wiedzy finansowej Polaków. Raport z badania ilościowego dla Fundacja Kronenberga City Handlowy, http://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/files/fk_badania_01.pdf? zoom_highlight=raport+wiedza+ekonomiczna+Polak%C3%B3w#search=%22raport%20wie-dza%20ekonomiczna%20Polak%C3%B3w%22
  • Rymszewicz V., Czy jesteśmy analfabetami?, http://rymszewicz.natemat.pl/57047,czy-jestesmy-analfabetami.
  • Walat W. (2006), Modelowanie podręczników techniki-informatyki, Rzeszów.
  • Wińcza M. (2008), Analfabetyzm techniczny – problemy etyczne. Cz. 2, „Przegląd Spawalniczy” nr 10, http://www.rywal.com.pl/vademecum/36-vademecum/inne/72-analfabetyzm-techniczny.html.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-db1af484-df6a-42c7-84cb-76dd0e7a4187
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.