PL EN


2018 | 1/2018 (73), t.2 | 170-180
Article title

Entrepreneurship Attitudes of Students in the Information Society Era With and Without Entrepreneurship Training: Exploratory Study

Content
Title variants
PL
Postawy przedsiębiorcze studentów w erze społeczeństwa informacyjnego i ich zależność od posiadania szkolenia z zakresu przedsiębiorczości: badanie eksploracyjne
Languages of publication
EN PL
Abstracts
EN
In the Information Society era the knowledge about entrepreneurial profile plays a leading role in assessing the probability of success of a venture and in designing curricula. The results of this initial research study show that those who participated in entrepreneurial training probably have a higher intention of entrepreneurship, greater perception of the feasibility of what they are planning and increased perception of risk when undertaking business
PL
W erze społeczeństwa informacyjnego wiedza na temat profilu postaw przedsiębiorczych odgrywa znaczącą rolę w ocenie prawdopodobieństwa sukcesu przedsięwzięcia oraz przy projektowaniu programów nauczania. Wyniki tego wstępnego badania pokazują, że ci, którzy uczestniczyli w szkoleniach z zakresu przedsiębiorczości, prawdopodobnie mają wyższą skłonność do zachowań przedsiębiorczych, pełniejsze postrzeganie wykonalności tego, co planują i większą świadomość ryzyka przy podejmowaniu działalności gospodarczej.
Year
Pages
170-180
Physical description
Dates
published
2018-03-02
Contributors
author
  • Institute of Economics, Finance and Management, Jagiellonian University
  • Facultad de Económicas y Empresariales, Universidad de Castilla – La Mancha
  • Universidad Provincial del Sudoeste
References
  • Ajzen, I. (1987). Attitudes, traits, and actions: Dispositional prediction of behavior in social psychology. Advances in Experimental Social Psychology, 20, 1–63.
  • Ajzen, I. (2011). The theory of planned behaviour: Reactions and reflections. Psychology & Health, 26(9), 1113– 1127.
  • Alstete, J.W. (2008). Aspects of entrepreneurial success. Journal of Small Business and Enterprise Development, 15(3), 584–594.
  • Guerrero, M., Rialp, J. and Urbano, D. (2008). The impact of desirability and feasibility on entrepreneurial intentions: A structural equation model. International Entrepreneurship and Management Journal, 4(1), 35–50.
  • Jiménez, J.J., Vigier, H.P. and Oliveras, G. (2015). Analizando el impacto de la educación emprendedora en la Intención Empresarial de alumnos universitarios. 9th Iberoamerican Academy of Management Conference, Santiago, Chile, Universidad del Desarrollo.
  • Jiménez, J.J. and Oliveras, G. (2015). Evaluación de la Educación Emprendedora: Análisis de un caso. XX Reunión Anual de Red Pymes Mercosur, Bahía Blanca, Argentina, Universidad Provincial del Sudoeste – Universidad Nacional del Sur.
  • Krueger, N.F. and Brazeal, D. (1994). Entrepreneurial potential and potential entrepreneurs. Entrepreneurship Theory and Practice, 18, 91–104.
  • Krueger, N.F., Reilly, M.D. and y Carsrud, A.L. (2000). Competing models of entrepreneurial intentions. Journal of Business Venturing, 15, 411–432.
  • Kuratko, D.F. (2005). The emergence of entrepreneurship education: Development, trends and challenges. Entrepreneurship Theory and Practice, 29(5), 577–597.
  • Noel, T.W. (2001). Effects of entrepreneurial education on intent to open a business. Frontiers of entrepreneurship research. Babson Conference Proceedings. 15 October 2013, http://fusionmx.babson.edu/entrep/fer/Babson2001/XXX/XXXA/XXXA.htm.
  • Oliveras, G., Jiménez, J.J. and Vigier, H. (2011). The impact of entrepreneurship education on the entrepreneurial intention. Analysis of university students with different educational orientations. XXV Research in Entrepreneurship and Small Business. Bodo, Noruega: Universidad de Norway.
  • Oliveras, G., Vigier, H.P. and Porras, J.A. (2014). Analizando la influencia de la educación universitaria en el perfil emprendedor de los estudiantes. Revista de Escritos Contables y de Administración, 5(2), 14–47.
  • Peterman, N.E. and Kennedy, J. (2003). Enterprise education: Influencing students’ perceptions of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 28(2), 129–144.
  • Shapero, A. (1982). The social dimensions of entrepreneurship. In: C. Kent, D. Sexton and K. Vesper (eds), Encyclopedia of entrepreneurship (pp. 72–90). Englewood Cliffs, NY: Prentice Hall.
  • Vigier, H., Jiménez, J.J. and Oliveras, G. (2011). La incidencia de la educación universitaria en la intención emprendedora. Estudio comparativo en alumnos universitarios de Argentina. II Jornadas de Iniciativas Empresariales, Pymes y Empresa Familiar. Sevilla, España: Universidad de Pablo de Olavide.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1644-9584
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-dc4873e4-cd7a-463f-a189-07a766a5a95d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.