Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 3 (24) | 333-342

Article title

Pedagogika krytyczna

Content

Title variants

EN
Critical pedagogy

Languages of publication

PL

Abstracts

Keywords

Contributors

  • Uniwersytet Łódzki

References

  • (Anty)edukacja wczesnoszkolna, red. Dorota Klus-Stańska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2014.
  • Chutorański M., Pojęcie i konteksty wychowania w pracach Michela Foucaulta, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW 2013.
  • Ball S.J., Foucault i edukacja. Dyscypliny i wiedza, Kraków: przeł. K. Blusz, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 1994.
  • Barker Ch., Studia kulturowe. Teoria i praktyka, przeł. Agata Sadza, Kraków: Wydawnictwo UJ 2005.
  • Baudrillard J., Zapomnieć Foucaulta, przeł. Kajetan M. Jaksender, Kraków: Wydawnictwo Libron 2015.
  • Bauman Z., Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności, Toruń: WN UMK 1995.
  • Bauman Z., Edukacja według, dla i pomimo ponowoczesności, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2000 nr 4.
  • Bauman Z., Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, przeł. Ewa Klekot, Warszawa: PIW 2000.
  • Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000.
  • Bauman Z., Ponowoczesność, czyli o niemożliwości awangardy, „Teksty Drugie”, 1994, nr 5/6.
  • Bauman Z., Wieloznaczność nowoczesna. Nowoczesność wieloznaczna, przeł. Janina Bauman, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1995.
  • Bauman Z., Wolność, tłum. J. Tokarska-Bakir, Kraków–Warszawa: Wydawnictwo Znak 1995.
  • Bernstein B., Odtwarzanie kultury, przeł. Z. Bokszański, A. Piotrowski, Warszawa: PIW 1990.
  • Bielecka-Prus J., Transmisja kultury w rodzinie i w szkole. Teoria Basila Bernsteina, Warszawa: WN PWN 2010.
  • Bilińska-Suchanek E., Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu. Studium socjopedagogiczne, Słupsk: Pomorska Akademia Pedagogiczna w Słupsku 2000.
  • Edukacja i stratyfikacja społeczna, red. Tomasz Gmerek, Poznań: Wydawnictwo WOLUMIN 2003
  • Edukacja wobec wyzwań demokracji. Lech Witkowski rozmawia z Henry Girouxem, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1992 nr 3-4.
  • Feinberg W., Soltis J.F., Szkoła i społeczeństwo, przeł. Krzysztof Kruszewski, Warszawa: WSiP 2000.
  • Foucault M., Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, przeł. i posłowiem opatrzył Tadeusz Komendant, Warszawa: Aletheia-Spacja 1993.
  • Foucault M., Narodziny kliniki, przeł. Paweł Pieniążek, Warszawa: Wydawnictwo KR 1999.
  • Foucault M., Techniki siebie, „Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja” 2000 nr 2.
  • Foucault M., Trzeba bronić społeczeństwa. Wykłady w College de France, 1976, przełożyła Małgorzata Kowalska, Warszawa: Wydawnictwo KR 1998.
  • Freire P., Giroux H.A., Edukacja, polityka i ideologia, w: Nieobecne Dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń: WN UMK 1993.
  • Gandhi L., Teoria postkolonialna, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie 2008.
  • Giroux H.A., Reprodukcja, opór i akomodacja, w: Nieobecne dyskursy, red. Z. Kwieciński, cz. I, Toruń: WN UMK 1991.
  • Giroux H.A., W kierunku nowej sfery publicznej, w: Nieobecne dyskursy, red. Z. Kwieciński, cz. I, Toruń: WN UMK 1991.
  • Giroux H.A., Schooling and the Struggle for Public Life, Critical Pedagogy in the Modern Age – recenzja Hanna Zielińska, w: Nieobecne dyskursy, red. Z. Kwieciński, Toruń: WN UMK 1991
  • Giroux H.A., Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej, w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach. Zbiór pod red. Z. Kwiecińskiego i L. Witkowskiego, Warszawa: IBE 1993.
  • Giroux H. A., P., America 2000 i polityka wymazywania: demokracja i różnice kulturowe w oblężeniu, w: Nieobecne Dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń: WN UMK 1993.
  • Giroux H.A., Pedagogia pogranicza w wieku postmodernizmu, w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach. red. Z. Kwieciński i L. Witkowski, Warszawa: IBE 1993.
  • Giroux H.A., Witkowski L., Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, przedmowa: Zbigniew Kwieciński, Posłowie: Tomasz Szkudlarek, Aneks: Zbyszko Melosik, Bogusław Śliwerski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010.
  • Gromkowska-Melosik A., Elitarne szkolnictwo średnie. Między reprodukcją społeczno-kulturową a ruchliwością konkurencyjną, Poznań: WN UAM 2015.
  • Gutek G.L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, przeł. Anna Kacmajor i Agata Sulak, red. B. Śliwerski, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2003.
  • Habermas J., Teoria krytyczna i edukacja, red. Mark Murphy, Ted Fleming, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW 2012.
  • Illich I., Odszkolnić społeczeństwo, przeł. Łukasz Mojsak, Warszawa: Wydawnictwo bęc zmiana 2010.
  • Jawłowska A., Tu i teraz w perspektywie postmodernistycznej, „Kultura i Społeczeństwo”, 1991, nr 1.
  • Jaworska-Witkowska M., Kwieciński Z., Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2011.
  • Kasztelan M., Dlaczego grozi nam śmierć człowieka jako podmiotu w naukach humanistycznych? – analiza koncepcji M. Foucaulta, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2006 nr 2.
  • Kruszelnicki W., Czy istnieje etyczne przesłanie antyhumanizmu? Heidegger - Foucault - Postmodernizm, „Teraźniejszość - Człowiek – Edukacja” 2006 nr 1.
  • Kruszelnicki W., Pojęcie radykalności w myśli pedagogicznej Henry’ego A. Girouxa, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr 1.
  • Krűger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, przekład Dorota Sztobryn, Wstęp i opracowanie Bogusław Śliwerski, Gdańsk: GWP 2005.
  • Ku pedagogii pogranicza, pod red. Z. Kwiecińskiego i L. Witkowskiego, Toruń: WN UMK 1990.
  • Kwiatkowska-Tybulewicz B., Wychowawcze aspekty sztuki współczesnej. Z perspektywy pedagogiki krytycznej, Warszawa: Wydawnictwo UW 2016.
  • Kwieciński Z., Dynamika funkcjonowania szkoły, Studium empiryczne z socjologii edukacji, Warszawa: PWN 1990.
  • Kwieciński Z., Drogi szkolne młodzieży a środowisko, Warszawa: WSiP 1980.
  • Kwieciński Z., Socjopatologia edukacji, Warszawa: Edytor 1992.
  • Kwieciński Z., Konieczność. Niepokój. Nadzieja, Warszawa: LSW 1982.
  • Kwieciński Z., Tropy-Ślady-Próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Poznań-Olsztyn: Wydawnictwo Edytor 2000.
  • Kwieciński Z., Cztery i pół. Preliminaria-Liminaria-Varia, Wrocław: WN DSW 2011.
  • Kwieciński Z., Pedagogie POSTU. Preteksty, konteksty, podteksty, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2012.
  • Kwieciński Z., Bezbronni. Odpad szkolny na wsi, wyd. 2 poprawione i rozszerzone, Toruń: Wydawnictwo Edytor 2002.
  • Kwieciński Z., Wykluczanie, wyd. 2 poszerzone, Toruń: Wydawnictwo UMK 2002.
  • Kwieciński Z., Nieuniknione? Funkcje alfabetyzacji w dorosłości, Toruń-Olsztyn: Wydawnictwo UMK 2002.
  • Kwieciński Z., Dylematy. Inicjatywy. Przebudzenia, Nad przesłankami odrodzenia edukacji w Polsce, Wrocław: WN DSW 2011.
  • Kwieciński Z., Między patosem a dekadencją. Studia i szkice socjopedagogiczne, Wrocław: WN DSW 2007.
  • Lewartowska-Zychowicz M., Homo liberalis jako projekt edukacyjny. Od emancypacji do funkcjonalności, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 2010.
  • Literatura polska po 1989 r. w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Podręcznik, red. Grzegorz Jankowicz, Piotr Marecki, Michał Sowiński, Kraków: Korporacja Halart 2015.
  • McLaren P., Język, struktura społeczna i tworzenie podmiotowości, w: Nieobecne dyskursy, red. Z. Kwieciński, cz. 1, Toruń: WN UMK 1991.
  • McLaren P., Edukacja jako system kulturowy, Nieobecne Dyskursy część IV, pod red. Z. Kwiecińskiego, Toruń: WN UMK 1994.
  • McLaren P., Życie w szkołach. Wprowadzenie do pedagogiki krytycznej, przeł. A. Dziemianowicz-Bąk, J. Dzierzgowski, M. Starnawski, Wrocław: WN DSW 2015.
  • Melosik Z., Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Poznań-Toruń: Wydawnictwo Edytor 1995.
  • Melosik Z., Tożsamość, ciało i władza. Teksty kulturowe jako (kon)teksty pedagogiczne, Poznań-Toruń: Wydawnictwo Edytor 1996.
  • Melosik Z., Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, UAM Poznań 1994.
  • Melosik Z., Pedagogika postmodernizmu, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, tom I, Warszawa: WN PWN 2003.
  • Melosik Z., Tożsamość, ciało i władza w kulturze instant, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010.
  • Melosik Z., Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2007.
  • Męczkowska A., Strukturalizm, poststrukturalizm a problem pola dyscyplinowego pedagogiki, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, 2002 nr 4.
  • Męczkowska A., Podmiot i pedagogika. Od oświeceniowej utopii ku pokrytycznej dekonstrukcji, Wrocław: WN DSW TWP 2006
  • Mikiewicz P., Społeczne światy szkół średnich. Od trajektorii marginesu do trajektorii elit, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005.
  • Milerski B., Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT 2011.
  • Nawrocki R., Tożsamość, emancypacja i ideologia w kontekście radykalnej pedagogiki amerykańskiej, w: Studia Pedagogiczno-Artystyczne, tom VI. Kalisz – Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Poznaniu 2006.
  • Nieobecne dyskursy, cz. I. red. Z, Kwieciński, Toruń: WN UMK 1991.
  • Nieobecne dyskursy, cz. II, red. Z. Kwieciński, Toruń: WN UMK 1992.
  • Ogonowska A., Problematyka edukacji medialnej w kontekście wybranych zagadnień pedagogiki krytycznej, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2005 nr 1.
  • Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, tom 1, Warszawa: WN PWN 2003.
  • Pedagogika krytyczna dziś. Podstawy, dylematy i wybrane problemy, red. Piotr Stańczyk, Ars Educandi. Tom IX, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2012.
  • Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, tom 1, Gdańsk: GWP 2006.
  • Pedagogika jako formacja intelektualna. Refleksje we współczesnym dyskursie humanistycznym, red. Janusz Gnitecki, Poznań: PTP Oddział w Poznaniu 2005.
  • Pedagogika ogólna. Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym, red. Teresa Hejnicka-Bezwińska, Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW 2011.
  • Pedagogika. Zakorzenienie i transgresja, red. M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki, Wrocław: WN DSW 2011.
  • Psychologiczno-edukacyjne aspekty przesilenia systemowego, red. J. Brzeziński, Z. Kwieciński, Toruń: UMK 2000
  • Reszuta B., Pomiędzy edukacją a eduteinment: polityka wiedzy, w: Studia Pedagogiczno-Artystyczne, tom VI. , Kalisz – Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Poznaniu 2006.
  • Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, przekład Magdalena Wojdak –Piątkowska, wstęp i opracowanie Bogusław Śliwerski, Gdańsk: GWP 2005.
  • Różnica, tożsamość, edukacja. Szkice z pogranicza, red. T. Szkudlarek, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1995.
  • Różnice. Edukacja. Inkluzja, red. Alicja Komorowska-Zielony, Tomasz Szkudlarek, Gdańsk: Wydawnictwo UG 2015.
  • Rynek i kultura neoliberalna a edukacja, red. Alicja Kargulowa, Stefan M. Kwiatkowski i Tomasz Szkudlarek, Oficyna Wydawnicza „Impuls”: Kraków 2005.
  • Sapientia et Adiumentum. W trosce o rozwój innych. Studia dedykowane profesorowi Zbigniewowi Kwiecińskiemu, red. J. Michalski, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego 2006.
  • Sawisz A., Szkoła a system społeczny. Warszawa: WSiP 1989.
  • Shapiro S., O publicznym dyskursie edukacyjnym w USA (1970 – 1990), w: Nieobecne Dyskursy część III, pod red. Z. Kwiecińskiego, Toruń: WN UMK 1993.
  • Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Zbiór pod red. Z. Kwiecińskiego i L. Witkowskiego, Warszawa: IBE 1993.
  • Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej, red. Maria Dudzikowa i Karina Knasiecka-Falbierska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2013.
  • Stańczyk P., Człowiek, wychowanie i praca w kapitalizmie. W stronę krytycznej pedagogiki pracy, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego (https://www.academia.edu/32410740/Cz%C5%82owiek_wychowanie_i_praca_w_kapitalizmie._W_stron%C4%99_krytycznej_pedagogiki_pracy ).
  • Stańczyk P., Przemoc i emancypacja. Ambiwalencja funkcji studiów zaocznych, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego (https://www.academia.edu/32410928/Przemoc_i_emancypacja._Ambiwalencja_funkcji_studi%C3%B3w_zaocznych).
  • Stańczyk P., Milcząca zgoda, kultura ciszy i polityka głosu, „Teraźniejszość - Człowiek – Edukacja” 2010, nr 3 (51), s. 25-38.
  • Stańczyk, P., Uciśnieni, historia i społeczna zmiana. Historiozofia w filozofii wychowania P. Freirego: pojęcie historii jako możliwości, „Forum Oświatowe” 2018, nr 30 (1), 53–72. Pobrano z: http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/618.
  • Stańczyk P., Kolonializm, kolonizacja i dekolonizacja w filozofii wychowania Paulo Freirego, „Kultura i Edukacja” 2017, nr 3 (117).
  • Stańczyk P., Pedagogika radykalna Paulo Freire wobec różnic społecznych: rzecz o edukacji ludowej, „Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja” 2016 nr 1.
  • Szahaj A., Ironia i miłość. Neopragmatyzm Richarda Rorty’ego w kontekście sporu o postmodernizm, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej: Wrocław 1996.
  • Szkudlarek T, Śliwerski B., Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, wyd. 2, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1992.
  • Szkudlarek T., Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1999.
  • Szkudlarek T., Intelektualizm - edukacja - czas ponowoczesny, w: Odmiany myślenia o edukacji, red. J. Rutkowiak, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1995.
  • Szkudlarek T., Postmodernistyczne pedagogie: Amerykańska edukacja wobec wyzwań kulturowego przełomu, w: Edukacja alternatywna - dylematy teorii i praktyki, red. B. Śliwerski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1992.
  • Szkudlarek T., Post-socjalistyczna edukacja a filozofia postmodernizmu, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1993 nr 1.
  • Szkudlarek T., Szkic nienowoczesny o okolicach wychowania, w: Trudna ponowoczesność. Rozmowy z Zygmuntem Baumanem, część I, pod red. A. Zeidler-Janiszewskiej, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 1995.
  • Szkudlarek T., Tłumacząc McLarena: Globalizacja, postmodernizm i rewolucja, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2002 nr 2.
  • Szkudlarek T., Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1993.
  • Szkudlarek T., Pedagogika krytyczna, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, tom I, PWN, Warszawa 2003.
  • Szymański M.S., Podstawowe kierunki myślenia pedagogicznego w Niemczech, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1997 nr 3-4.
  • Śliwerski B, Wyspy oporu edukacyjnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1993.
  • Śliwerski B., Przekraczanie granic wychowania. Od „pedagogiki dziecka” do antypedagogiki, Łódź: AUL. Folia Paedagogica et Psychologica 1992.
  • Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1998.
  • Śliwerski B., Współczesne prądy i kierunki pedagogiczne. Wstęp, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, tom 1, WN PWN, Warszawa 2003.
  • Śliwerski B., Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu, Gdańsk: GWP 2007.
  • Śliwerski B., Znaczenie treści historycznych w badaniu współczesnych kierunków pedagogiki, w: Treści historyczne w nowej koncepcji studiów pedagogicznych, red. Kalina Bartnicka, Pułtusk: Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora 2007.
  • Śliwerski B., Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-pedagogicznej, w: Ku integralności edukacji i humanistyki. Księga Jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego, red. Zbigniew Kwieciński, Monika Jaworska-Witkowska, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2008.
  • Śliwerski B., Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, Warszawa: WAiP 2009.
  • Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia. Klasyfikacje. Badania, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2009.
  • Śliwerski B., Teorie wychowania, w: Pedagogika. Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, tom 4, red. Bogusław Śliwerski, Sopot: GWP 2010.
  • Śliwerski B., Pedagogika krytyczna widziana liberalnie. Glossa do książki H.A. Girouxa i L. Witkowskiego, w: H.A. Giroux, L. Witkowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Przedmowa: Zbigniew Kwieciński, Posłowie: Tomasz Szkudlarek, Aneks: Zbyszko Melosik, Bogusław Śliwerski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010.
  • Śliwerski B., Czas na rozwój metapedagogiki, w: Edukacja jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra, red. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz, Sosnowiec: Wyższa Szkoła Humanitas 2014.
  • Śliwerski B., Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2013.
  • Śliwerski B., Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2015.
  • Śliwerski B., Recepcja i aplikacje pedagogiki oraz psychologii krytycznej, „Polska Myśl Pedagogiczna”, rok II (2016) nr 2, s. 19-49.
  • Torney S., Townshend J., Od teorii krytycznej do postmarksizmu, Warszawa: WN PWN, 2010.
  • Wasilewska-Kamińska E., Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady, Warszawa: Wydawnictwa UW 2016.
  • Witkowski L., W kręgu pedagogiki radykalnej (dekonstrukcja, walka, etyczność), w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach. Zbiór pod red. Z. Kwiecińskiego i L. Witkowskiego, Warszawa: IBE 1993.
  • Witkowski L., Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność, Warszawa: IBE 1998
  • Witkowski L., Postmodernizm: między czkawką i dnem. Uwagi nie prześmiewcze, w: Oblicza postmoderny. Teoria i praktyka uczestnictwa w kulturze współczesnej, red. A. Zeidler-Janiszewska, Warszawa: Instytut Kultury 1992.
  • Witkowski L., Wyzwania autorytetu (przechadzki krytyczne w poszukiwaniu dyskursu dla teorii), Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2009.
  • Young R., Białe mitologie, tłumaczył Tomasz Szkudlarek, w: Różnica, tożsamość, edukacja. Szkice z pogranicza..., red. Tomasz Szkudlarek, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1995.
  • Więcej niż teatr. Sztuka zaangażowana i angażująca wychowawczo. Romany Miller inspiracje dla współczesnej pedagogiki, red. M. Szczepska-Pustkowska, E. Rodziewicz, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2017.
  • Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku. Próba syntetycznego zarysu na tle powszechnym, Kielce: Wydawnictwo Strzelec 1998.
  • Wróbel S., Polityka wiedzy: pomiędzy Perseuszem a Prometeuszem. Reakcja na tekst Bartłomieja Reszuty, w: Studia Pedagogiczno-Artystyczne, tom VI. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Poznaniu, Kalisz – Poznań 2006.
  • Wulf Ch., Paradygmaty nauki o wychowaniu. Powstanie nauki o wychowaniu w Niemczech, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1993 nr 4.
  • Zemło M., Nowa socjologia edukacji , Białystok: TransHumana 1996.
  • Zielińska H., Ivan Illich między romantyzmem a anarchizmem pedagogicznym, Toruń: WN UMK 1996.
  • Zielińska H., Freirowska koncepcja edukacji w sytuacji zmiany społecznej, w: Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele badań i reformy, red. Jacek Piekarski, Bogusław Śliwerski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2000.
  • Zielińska H., Dialog Martina Bubera z Paulo Freire’m, w: Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku, red. Bogusław Śliwerski, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2001.
  • Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Wybór i opracowanie Wołoszyn S., Tom III – Księga druga, Kielce: Wyd. Strzelec 1998.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-df78e127-4a23-4d1b-9498-65c46a8dd00e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.