Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 5 | 2 | 290-300

Article title

Pozytywne i negatywne zmiany w funkcjonowaniu szkoły wyższej pod wpływem e-learningu

Authors

Content

Title variants

EN
Positive and negative changes in the functioning of higher education under the influence of e-learning

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Proces elektronizacji szkoły jest nie tylko kosztowny, ale wymaga specjalnego przygotowania ze strony wykładowców i uczestników. Ma wiele cennych zalet, jak chociażby pełna indywidualizacja procesu nauczania zarówno pod względem czasu, jak i miejsca nauki. Jednak w całym tym zachwycie nad e-learningiem nie można zapomnieć o zagrożeniach, jakie ze sobą niesie. Najważniejszym z nich jest zaburzenie komunikacji interpersonalnej, zachowań międzyludzkich i odczytywania emocji, których ta forma edukacji nie może w pełni zapewnić. Najlepszym rozwiązaniem jest takie, które kształcenie na odległość wykorzystuje jako formę uzupełniającą kształcenia tradycyjnego, ponieważ prawidłowe umiejętności bezpośredniej współpracy wiążą się z procesem socjalizacji.
EN
The process school electronisation is not only expensive, but it requires special preparation on the part of faculty and participants. It has many valuable advantages as even complete individualization of the learning process in terms of both time and space science. But in all this admiration of e-learning we can’t forget about the dangers that it carries. The most important of these is the disorder of interpersonal communication, interpersonal behavior and reading emotions that this form of education can’t fully provide. The best solution is such that the distance learning is used as a form of complementary learning traditional skills for correct work directly related to a process of socialization.

Year

Volume

5

Issue

2

Pages

290-300

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

References

  • Juszczyk S. (2000), Człowiek w świecie elektronicznych mediów – szanse i zagrożenia, Katowice.
  • Juszczyk S. (2002), Edukacja na odległość, Toruń.
  • Papińska-Kacperek J. (2008), Społeczeństwo informacyjne, praca zbiorowa, Warszawa.
  • Szabłowski S. (2009), E-learning dla nauczycieli, Rzeszów.
  • Tanaś M. (2005), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa.
  • Walat W. (2007), Edukacyjne zastosowania hipermediów, Rzeszów.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-dfde7c1d-3bdb-44ca-9824-85361b7708b2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.