Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 1 | 19-33

Article title

Maintaining Linguistic Interaction through Pair Work and Group Work

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The main goal of this paper is to indicate the significance of pair and group work implementation in the process of language study. The first issue tackled in this article refers to interactive principles leading students to successful achievements in terms of communication. Apart from principles, there is also a short presentation of roles that an interactive teacher takes on in the course of a lesson, and how they change at different stages. The following point validates the use of pair and group work in the classroom despite the presence of certain inconveniences and dangers. Furthermore, there is a description of principles and certain rules which serve as a guidance for teachers on how to organise pairs and groups without any obstacles. On top of that, a wide range of types of interactive activities appropriate for pair and group work is put forward. The last part of the article is a collection of exemplary exercises presented in the form of appendix.
PL
Głównym celem tego artykułu jest ukazanie istotnej roli jaką odgrywa wdrożenie pracy w parach i grupach w procesie nauczania języka obcego. Pierwszym poruszonym aspektem są interaktywne zasady, które mają doprowadzić ucznia do osiągnięcie sukcesu w zakresie komunikacji. Ponadto, w skrócie zostały przedstawione role interaktywnego nauczyciela oraz ich formy na różnych etapach lekcji. Kolejny punkt stanowi argumentacja przemawiająca za pracą w parach i grupach w postaci szeregu istniejących zalet, pomimo niedogodności i zagrożeń jakie niesie za sobą ten rodzaj pracy. W dalszej kolejności opisane zostały zasady i reguły dobrej organizacji, które mogą stanowić rodzaj instrukcji dla nauczyciela jak z powodzeniem tworzyć pary i grupy. Oprócz tego przedstawiono różnorodne typy interaktywnych zadań, odpowiednich dla pracy w parach i grupach. Ostatnia część artykułu to załącznik, w którym znajduje się zbiór przykładów ćwiczeń

Year

Volume

1

Pages

19-33

Physical description

Contributors

  • State School of Higher Education, Chełm

References

  • Brown, H. D. (2001). Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. New York: Pearson Education.
  • Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. (2008). Language Leader. Intermediate. Edinburgh Gate: Pearson Education, Longman.
  • Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th ed., Edinburgh Gate: Pearson Education, Longman.
  • Harris, M., Mower, D., Sikorzyńska, A. (2000). Opportunities. Intermediate. Edinburgh Gate: Pearson Education, Longman.
  • Jones, L. (1994). Cambridge Advanced English. Cambridge: University Press.
  • Komorowska, H. (1999). Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: WSiP.
  • Lewis, M., Hill, J. (2002). Practical Techniques For Language Teaching. Thomson.
  • Oxenden, C., Seligson, P. (2002). English File 1. Oxford: University Press.
  • Side, R. (1994). In Advance. London: Nelson.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e02b26c6-53fb-4b90-86e1-67b13f587498
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.