Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 16 | 4(61) | 25-32

Article title

CSR 2.0: nowe ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Title variants

EN
CSR 2.0: a new approach to corporate social responsibility.

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule omówiony został CSR 2.0 – nowy model społecznej odpowiedzialności biznesu, który został zaproponowany przez W. Vissera w 2010 roku. CSR 2.0, jako kolejny etap rozwoju CSR, stanowi nową odpowiedź na społeczne i środowiskowe problemy ludzkości. Podejście holistyczne, będące wyznacznikiem nowego CSR, akcentowane było już wcześniej w strategicznym podejściu do CSR. Dopiero teraz jednak, dzięki naświetleniu przez W. Vissera podobieństw pomiędzy rewolucją Web 2.0 oraz CSR 2.0, nowego znaczenia dla społecznej odpowiedzialności nabrały takie terminy jak: współpraca, kreatywność, innowacyjność czy interaktywność.
EN
The article discusses CSR 2.0 – a new approach to corporate social responsibility which was proposed by W. Visser in 2010. CSR 2.0, as the next stage in the development of CSR, is a new response to social and environmental problems facing us today. A holistic approach, that is essential for the new CSR, was stressed in the strategic approach to CSR as well. But only now, thanks to W. Visser, who noticed similarities between the revolution of Web 2.0 and CSR 2.0, such terms as: collaboration, creativity, innovation and interactivity, gained a new meaning to corporate social responsibility.

Year

Volume

16

Issue

Pages

25-32

Physical description

Dates

published
2013-12-20

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e1342507-cdd0-4957-bc25-b09fe78dd3a5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.