Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe
Journal
Filoteknos
Year
2020
Volume
---
Issue
10
Identifiers
Cover
Volume contents
10
article:
Czytanie literatury i emocje – perspektywa edukacyjna
(
Hoffmann J.
,
Michułka D.
,
Mínguez-López X.
), p. 13-25
article:
Literary Reading and Emotions – Educational Perspectives
(
Hoffmann J.
,
Michułka D.
,
Mínguez-López X.
), p. 27-39
article:
Read and Do What You Want... Young (E-)Readers in a Classroom on the Outskirts of the Gutenberg Galaxy
(
Rembowska-Płuciennik M.
), p. 43-55
article:
My Friend Eeyore or to Be Like Coraline – Training in Reading Engagement
(
Zasacka Z.
), p. 59-68
article:
Waga emocji. Narracje afektywne w literaturze dla dzieci i młodzieży
(
Chrobak M.
,
Wądolny-Tatar K.
), p. 69-84
article:
Jednak czytają! Co, dlaczego i jak czyta współczesna młodzież
(
Latoch-Zielińska M.
), p. 85-102
article:
Nadmiar czytania, niedobór lektury
(
Koziołek K.
), p. 103-110
article:
Long Way Down: Making Space for an Empathic Understanding of African-American Adolescents through Literature
(
Gray P.
), p. 111-125
article:
„Tekst emocjonalny” dla dzieci i młodzieży jako dialog międzypokoleniowy
(
Wróblewski M.
), p. 126-137
article:
Emocje lekturowego dzieciństwa we wspomnieniach współczesnych seniorów
(
Aleksandrowicz R.
), p. 138-149
article:
Hipotetyczne odczucia czytelnika wobec warstwy wizualnej wydania i ekspozycji świata przedstawionego w powieści dla młodzieży Dolina światła Aleksandra Minkowskiego
(
Czerwiński M.
), p. 150-161
article:
Reading Books as Shared Events. A Performative View on Early Literacy Practices
(
Mayer J.
), p. 162-184
article:
Literatura o tematyce tanatycznej adresowana do najmłodszych – problemy dostępności, odbioru, recepcji na polskim rynku wydawniczym
(
Borkowski I.
), p. 187-200
article:
Imagine Being so Pretty and Getting No Happiness out of It! A Few Reflections on Beauty, Art and Artistic Creation in the Moomin Books by Tove Jansson
(
Dymel-Trzebiatowska H.
), p. 201-211
article:
Powrót do czytelników Szatana z siódmej klasy Kornela Makuszyńskiego w książce Konrada T. Lewandowskiego
(
Nadolna-Tłuczykont M.
), p. 212-224
article:
Anty-Jeżycjada? Jakie są najnowsze powieści dla dziewcząt i o dziewczętach na przykładzie Fanfika (2016) Natalii Osińskiej?
(
Gromadzka B.
), p. 225-239
article:
Obojętność świata a pragnienie sensu: Zbigniew Herbert, Dęby
(
Tomaszewska G. B.
), p. 240-251
article:
(Roz)poznawane? Baśnie w odbiorze uczniów
(
Rusek M.
), p. 255-266
article:
Baśnie i opowieści Hansa Christiana Andersena a proces socjalizacji współczesnych dziewcząt
(
Świtała S. W.
), p. 267-281
article:
Jasio-Jeżyk braci Grimm i Jeż Katarzyny Kotowskiej jako szkolne lektury. Inny i oswajanie przez miłość
(
Michułka D.
), p. 282-306
article:
Memory Boom and Imaginarium of Holocaust in Polish Literature for Young Readers
(
Wójcik-Dudek M.
), p. 309-323
article:
When Victims Become Victimizers. Abuse and Neglect in Sapphire’s The Kid
(
Świetlicki M.
), p. 324-333
article:
Kto lepiej rządził Polską, czyli na tropie królów, historii i …smaku landrynek (o emocjach w powieści Jadwiga kontra Jagiełło Grażyny Bąkiewicz)
(
Jonca M.
), p. 334-341
article:
When Reading Becomes a Game: Parallel Narratives in Portuguese Picturebooks
(
Ramos A. M.
), p. 345-357
article:
Robinson Cruzoe i problem bohatera: opowieść obrazkowa Ajubela
(
Tomaszewska G. B.
), p. 358-370
article:
Reinterpretacja pamięci emocji z własnego dzieciństwa w trylogii Wild Things Maurice Sendaka
(
Cackowska M.
), p. 371-379
article:
A Tree in Her Backyard... Literary-aesthetic Classroom Settings during Second Language Acquisition with Picturebooks
(
Schulz F.
), p. 383-397
article:
Reading and Playing Graphically Narrated Stories in a Live Audio-Play
(
Wittig C. R.
), p. 398-409
article:
Reception of Comics as a Multimodal Experience – Approaches to (Suitable) Writing Practices in German Secondary Schools
(
Führer C.
), p. 410-424
article:
Paul Maar’s Sams: a Revolutionary Bestseller in German Children’s Literature and its Polish Rendition
(
Pieciul-Karmińska E.
), p. 427-437
article:
Tłumaczenie literatury dziecięcej czy tłumaczenie dla dzieci? Problematyka translatoryki literatury dziecięcej na przykładzie dwóch polskich tłumaczeń Piotrusia Pana Jamesa M. Barriego
(
Cyzio M.
), p. 438-452
article:
Why American Parents Choose Homeschooling
(
McFall K.
), p. 455-469
article:
Współczesna edukacja seksualna dzieci i młodzieży w Polsce – rekonesans, diagnoza, perspektywy
(
Jewtuch K.
), p. 470-480
article:
Creatively Playing Kitchen and Cooking – Reflections on Contemporary Cookbooks for Children (Selected Examples)
(
Has-Tokarz A.
), p. 481-497
article:
Children’s Literature in the Classroom – New Challenges. Interview
(
Larison I. W.
), p. 501-507
article:
Making Things Visual: Illustrations in Books for Children and Young Adults from the Perspective of Polish Language Education. In the Context of the Review of the Book Odpowiedni dać rzeczy obraz. O genezie ilustracji książkowych by Anita Wincencjusz-Patyna, Wydawnictwo ASP im. E. Gepperta, Wrocław 2019, ss. 463
(
Michułka D.
), p. 511-518
article:
Kontynuując opowieść. Recenzja książki Krystyny Zabawy Literatura dla dzieci w kontekstach edukacyjnych, Wydawnictwo WAM, Kraków 2017, ss. 202
(
Gregorowicz Ł.
), p. 519-525
article:
Children's folklore (Part 2)
(
Cieślikowski J.
), p. 529-554
article:
Film Education, European Integration. An Encounter in the Heart of Europe – International Film Festival for Young Audiences Filem’on 2018
(
Kowal J.
), p. 557-559
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.