Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 5 | 107-128

Article title

ZINTEGROWANY PRODUKT TURYSTYCZNY W DZIAŁANIACH PROMOCYJNYCH GMINY UNIEJÓW I JEGO ROLA W BUDOWANIU MARKI MIEJSCA

Content

Title variants

EN
INTEGRATED TOURIST PRODUCT IN PROMOTIONAL ACTIVITIES OF UNIEJOW MUNICIPALITY AND ITS ROLE IN PLACE BRANDING

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Artykuł rozpoczyna się od teoretycznego ujęcia koncepcji budowy marki miejsca oraz kreowania zintegrowanego produktu turystycznego. Następnie dokonano kompleksowej charakterystyki (opisu) walorów przyrodniczych, kulturowych, infrastrukturalnych Uniejowa będących podstawą rozwoju turystyki uzdrowiskowej i rekreacji oraz prowadzenia – na bazie tych zasobów – działań promocyjnych i marketingowych. Działania te podejmowane są w Uniejowie zgodnie z wizją i kierunkami rozwoju gminy określonymi w lokalnych dokumentach strategicznych i planistycznych, nastawionymi na budowę marki uzdrowiska termalnego. Skutki przedsięwzięć promocyjnych obrazuje analiza dynamiki zmian ruchu turystycznego w gminie przedstawiona w dalszej części opracowania. Oceny efektów działań marketingowych dokonano również na podstawie opinii mieszkańców, którą zbadano metodą sondażową, wykorzystując przygotowany do tego celu kwestionariusz ankietowy. Artykuł kończą wnioski, w ramach których oceniono, na ile produkt turystyczny Uniejowa ma charakter markowy i zintegrowany oraz rekomendacje wskazujące na kierunki dalszych działań, które mogą się przyczynić do wykreowania bardziej kompleksowego i zintegrowanego produktu turystycznego.
EN
The article starts with the theoretical discussion of the concept of territorial brand building and the creation of an integrated tourist product. This is followed by a comprehensive description of the natural, cultural and infrastructural resources of Uniejow, which are a basis for spa tourism and recreation development, and the promotional and marketing activities carried out on the basis of these resources. These activities are undertaken in Uniejow in accordance with the vision and directions of development of the municipality, which are specified in local strategic documents and strategic plans oriented to brand building of thermal spa. Analysis of changes in tourism in the municipality reveals the effects of promotional projects realized so far. Evaluation of the effects of marketing efforts was also based on the opinions of the citizens, which were examined by means of a questionnaire survey. The article ends with conclusions in which it was rated how far the tourist product of Uniejow is branded and integrated; in the last part of the paper there are recommendations for further actions to help create a more comprehensive and integrated tourist product.

Year

Volume

5

Pages

107-128

Physical description

Dates

published
2016-11-30

Contributors

  • lic., absolwentka studiów I stopnia na kierunku Zarządzanie publiczne (Katedra Zarządzania Miastem i Regionem), Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki, ul. Jana Matejki 22/26, 90-237 Łódź; studentka studiów II stopnia na kierunku Administracja, Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Łódzki, ul. Kopcińskiego 8/12, 90-232 Łódź.

References

  • Chotkowski J. (red.), Marketing w rozwoju turystyki, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2009.
  • Dutkiewicz D., Marketing usług turystycznych wydanie II, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2009.
  • Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, AE w Poznaniu, Poznań 2007.
  • Gaworecki W.W., Turystyka, wyd. 4, PWE, Warszawa 2003.
  • Johann M., Strategie marketingowe w turystyce, Difi n SA, Warszawa 2009.
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
  • Lewandowska A., Rozdział 5 Produkt na rynku usług turystycznych, [w:] A. Panasiuk, Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Markowski T., Marketing Terytorialny, Polska Akademia Nauk Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2006.
  • Mikuta B., Żelazna K., Organizacja ruchu turystycznego na wsi, Wydawnictwo Format-AB, Warszawa 2004.
  • Nitkiewicz-Jankowska A., Markowy produkt turystyczny, [w:] A. Panasiuk (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Panasiuk A. (red.), Gospodarka turystyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2008.
  • Panasiuk A. (red. ), Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Pogorzelski J., Praktyczny marketing miast i regionów, Ofi cyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  • Szczepanowski A.E., Marka produktu turystycznego jako źródło przewagi konkurencyjnej regionu, [w:] Marketing w rozwoju turystyki, Rozdział 2: Markowe produkty turystyczne, Praca zbiorowa, red. J. Chotkowski, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2009.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny Miasto i region na rynku, Ofi cyna a Wolters Kluwer businness, Warszawa 2010.
  • Świstak E., Tul-Krzyszczuk A. (red.), Usługi w Turystyce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2013.
  • Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Uniejów na lata 2007–2015.
  • Strategia rozwoju Gminy Uniejów na lata 2013–2020.
  • Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Uniejów na lata 2014–2020.
  • Działania Samorządu Miasta i Gminy Uniejów w kadencji 2010–2014, Urząd Miasta w Uniejowie.
  • Urząd Miasta Uniejów, broszura informacyjna, 2015.
  • http://uniejow.pl/index.php?id=38 (dostęp: 28.04.2014).
  • http://uniejow.pl/index.php?id=107 (dostęp: 28.04.2014).
  • http://www.termyuniejow.pl/pl/pobierz-aplikacje-uniejow-turystyczny (dostęp: 4.05.2014).
  • http://biuletynuniejowski.geo.uni.lodz.pl/ (dostęp: 20.04.2014).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e1af5d3b-dfef-4fd8-bc0e-e05a94618485
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.