Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 12 | 225-241

Article title

Od dziennikarza do celebryty. Wizerunek dziennikarza jako narzędzie marketingowe kampanii informacyjnych

Content

Title variants

EN
From Journalist to Celebrity. The Image of the Journalist as a Marketing Tool of Communication Campaigns

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Potrzeba dotarcia do nowych grup odbiorców wymusza na dziennikarzach konieczność dostosowania się do nowych realiów rynku. W efekcie wizerunek dziennikarza – również jako celebryty – stał się narzędziem marketingowym wykorzystywanym do sprzedaży produktu medialnego, w tym idei i treści kampanii informacyjnych.
EN
The need to reach out to new audiences compels journalists to adapt to new realities of the media market. As a result, the image of the journalist as a celebrity has become a marketing tool used to sell the media product, including ideas and content of communication campaigns.

Year

Issue

12

Pages

225-241

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Kraków, 30-348, ul. profesora Stanisława Łojasiewicza 4

References

  • Adamczyk W. , Rola undercover journalism w demaskowaniu zagrożeń demokracji. Tradycja i perspektywy, [w]: „Przegląd Politologiczny” 2007, Nr 2.
  • Anderson P. J., Ward G. , Przyszłość dziennikarstwa w dojrzałych demokracjach, Warszawa 2010.
  • Bang H., Esmark A., New Publics With/Out Democracy, Frederiksberg, Denmark 2009.
  • Goban-Klas T. , Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005.
  • Golka M. , Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, Warszawa 2008.
  • Hermanowski M. , Media i marki, [w]: J. Wachowski (red.), Komunikacja Medialna, Poznań 2006.
  • Jabłoński W. , Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2007.
  • Lynch J. , International News in the Twenty-First Century, Luton, United Kingdom 2004.
  • Miczka T. , Ponowoczesna społeczeństwa-ponowoczesne media-ponowoczesna polityka, [w:] M. Gierula (red.), Władza, Media, Polityka, Katowice 2006.
  • Mendelson A. , Image is Everything: Celebrities, the Paparazzi and the Practice of Journalism, Conference Papers International Communication Association. Annual Meeting”, New York 2005.
  • Molęda-Zdziech M. , Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013.
  • Nowińska E. , Dziennikarz wyjęty spod prawa czyli >>prawo do błędu<<, [w]:
  • Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
  • Pisarek W. (red.), Słownik terminologii medialnej, Kraków 2006.
  • Pokorna-Ignatowicz K. , Problemy zawodowe polskich dziennikarzy u progu drugiej dekady demokracji, [w]: T. Sasińska-Klas, W. Furman, K. Wolny-Zmorzyński (red.), Państwa Europy Środkowowschodniej w drodze do Unii Europejskiej. Rola mediów, Rzeszów 2002.
  • Sasińska-Klas T. , Hess A. (red.), Media a integracja europejska, Kraków 2004.
  • Shepard A. C. , Celebrity Journalists, [w]: American Journalism Review, Sep 97, Vol. 19 Issue 7.
  • Szylko-Kwas J. , Twórcza postawa dziennikarza źródłem zmian w przekazie medialnym, [w:] M. Sokołowski (red.), Media i Społeczeństwo. Nowe strategie komunikacyjne, Toruń 2008.
  • Szymańska A. , Strategia public relations – problemy definicyjne, analiza wybranych czynników wpływających na kształt i zakres strategii PR, [w]: W. Świerczyńska-Głownia, A. Wąsiński (red.), Komunikacja we współczesnym społeczeństwie. Edukacja – Stategie – Wyzwania, Bielsko-Biała 2011.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, Warszawa 2002.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e4b179cd-488b-450d-b3ba-1c9832780b88
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.