Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 2(71) |

Article title

„OŚWIATA DOROSŁYCH” (1957–1990) – SZKIC DO MONOGRAFII CZASOPISMA

Content

Title variants

EN
„Oświata Dorosłych” (1957–1990) – outline to the journal’s monography

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Oświata Dorosłych” była ważnym czasopismem adresowanym zarówno do teoretyków, jak i praktyków edukacji dorosłych. Ukazywała się od 1957 r. do 1990 r. Na jej łamach prezentowali swoje koncepcje teoretyczne najwybitniejsi polscy i zagraniczni autorzy zajmujący się wówczas andragogiką. Zadaniem czasopisma było upowszechnianie założeń i kierunków socjalistycznej polityki oświatowej, popularyzowanie dorobku teoretycznego i badawczego andragogiki. W artykule ukazano problematykę podejmowaną na jej łamach, działy czasopisma, scharakteryzowano autorów artykułów, podejmowane dyskusje merytoryczne dotyczące zagadnień związanych z podstawowymi kategoriami terminologicznymi tej dyscypliny, formy kontaktów z czytelnikami oraz recepcję tego pisma przez czytelników.
EN
„Oświata Dorosłych” was an important journal addressed both to theoreticians and practitioners of adult education. It was published from 1957 to 1990. The most renown Polish and foreign authors specializing in andragogy at that time presented their theoretical concepts in the journal. The aim of the journal was to promote the assumptions and directions of socialist educational policy, popularize the theoretical and research achievements of andragogy. The article shows the issues raised in the journal and its sections. It characterizes the authors of articles, the substantive discussions on the matters relating to basic terminological categories of this discipline raised in the journal, forms of contacts with the readers and the reception of the journal.

Year

Issue

Physical description

Contributors

References

  • Bulatowić R. N. (1986), Kilka refleksji o współczesnym stanie teorii i praktyki oświaty dorosłych, „Oświata Dorosłych” nr 5.
  • Cieślak A. (1987), 30-lecie „Oświaty Dorosłych”, „Oświata Dorosłych” nr 6.
  • Cieślak A. (1989), Od Redakcji, „Oświata Dorosłych” nr 7.
  • Kargul J. (1986), Dylematy andragogiki jako nauki, „Oświata Dorosłych” nr 2.
  • Malewski M. (1987), Metodologia i strategie badań nad wychowaniem dorosłych (o potrzebie drugiej perspektywy), „Oświata Dorosłych” nr 2.
  • Malewski M. (1982), Metodologiczne problemy andragogiki, „Oświata Dorosłych” nr 6.
  • Maziarz Cz. (1986), Teoretyczna fizjonomia andragogiki, „Oświata Dorosłych” nr 1.
  • „Oświata Dorosłych” (1971) nr 8.
  • Redakcja (1966), Dziesiąty rok „Oświaty Dorosłych”, „Oświata Dorosłych” nr 5.
  • Samolovcev B. (1960), Zagadnienie nazwy nauki o kształceniu i wychowaniu dorosłych, „Oświata Dorosłych” nr 5.
  • Siemieński M. (1964), Andragogika a teoria oświaty dorosłych, „Oświata Dorosłych” nr 4.
  • Stadnik D. (1984), Funkcje liceum dla pracujących w małym mieście – refleksje jubileuszowe, „Oświata Dorosłych” nr 9/10.
  • Wachowski M. (1961), Głos polemiczny w sprawie andragogiki, „Oświata Dorosłych” nr 1.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e7d96abb-70ae-465f-b3c4-24284fbf5a5e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.