Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 16 | 2(59) | 90-99

Article title

O istocie werbalnej i niewerbalnej komunikacji w społeczeństwie w kontekście reklamy.

Title variants

EN
On the nature of verbal and non-verbal communication in society in the context of advertising.

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W opracowaniu ukazano kluczowe kwestie związane ze stosowaniem treści werbalnych i niewerbalnych na przykładzie reklamy społecznej. Na podstawie opracowanych alternatywnych treści statycznego środka reklamy przeprowadzono procedurę testowania ich oddziaływania na zachowania afektywne, kognitywne i wolicjonalne audytorium. Określono w ten sposób istotność oraz współzależność treści werbalnych i niewerbalnych w przykładowym, społecznym przekazie reklamowym.
EN
The article shows the key issues associated with the use of verbal and non-verbal content on the example of social advertising. Based on the developed alternative contents of static advertising, the test of their impact on the affective, cognitive and volitional behaviors of audience was carried out. The importance and interdependence of verbal and non-verbal contents in the sample social advertisement were determined this way.

Year

Volume

16

Issue

Pages

90-99

Physical description

Dates

published
2013-06

Contributors

  • Michał Makowski, Powislanska Szkola Wyzsza, Wydzial Zarzadzania, ul. 11 Listopada 29, 82-500 Kwidzyn, Poland

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1506-7513

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e8970967-5870-47bd-92e1-725977c16666
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.