Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 4 | 2 | 179-191

Article title

Kompetencja komunikacyjna uczniów kończących szkołę podstawową a rozumienie pojęć informatycznych – wyniki badań własnych

Authors

Content

Title variants

EN
Communication competence of pupils graduating primary school and understanding of IT notions – results of own studies

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule poruszane są kwestie związane z kompetencjami językowymi, a przede wszystkim komunikacyjnymi uczniów kończących szkołę podstawową wyrażającymi się w umiejętnościach komunikacyjnych. Są one, zdaniem autora, niezbędnymi komponentami procesu komunikowania się. Dają także podstawę rozwijania tych kompetencji w trakcie dalszej nauki szkolnej.
EN
The article describes the issues connected with linguistic competences and mostly communication competences of the pupils graduating primary school expressed in communication skills. They are, according to the author, indispensible components of a communication process. They also provide a basis for developing these competences during further education at school.

Year

Volume

4

Issue

2

Pages

179-191

Physical description

Dates

published
2013

Contributors

author

References

  • Kurcz I. (2002), Język i komunikacja [w:] Psychologia ogólna, t. 2, red. J. Strelau, Gdańsk.
  • Lib W. (2007), Rozumienie pojęć techniczno-informatycznych przez uczniów VI klasy szkoły podstawowej – w świetle badań własnych [w:] Technika – Informatyka – Edukacja. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej, red. W. Furmanek, Rzeszów.
  • Trusz M. (2013), Kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna, http://www.szkolnictwo. pl/index.php?id=PU7110 22.06.2013

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e9814f93-26dd-4139-a219-53fbe649fc35
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.