Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 44 cz. 1 | 99-107

Article title

Wykorzystanie witryn internetowych powiatów i gmin dla marketingu turystyki (na przykładzie Podkarpacia i Lubelszczyzny)

Content

Title variants

EN
Using Websites of Districts and Counties for the Marketing of Tourism (on the Example of Podkarpacie and Lublin Provinces)

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Autorzy opracowania przeprowadzili badania witryn internetowych powiatów i gmin dwóch województw Polski Wschodniej – podkarpackiego i lubelskiego. Celem badań było uzyskanie odpowiedzi na pytania: ̶ czy witryny są wykonane zgodnie z prawem, w sposób profesjonalny technicznie oraz przyjazny dla odbiorców? ̶ czy prawidłowa jest sytuacja, gdy osoby fizyczne prowadzące swą prywatną działalność gospodarczą w turystyce i gastronomii (hostele, pensjonaty), korzystają z bezpłatnej reklamy swych usług na witrynach internetowych należących do samorządowych władz lokalnych? Odpowiadając na powyższe pytania – dzięki kompleksowej ocenie witryn internetowych – autorzy opracowania stawiają tezę, że wartość informacyjna i wizualna tych witryn zależy nie tylko od finansów gmin i powiatów, ale przede wszystkim od wiedzy informatycznej oraz odpowiedzialności osób tworzących witryny.
EN
The authors of the study conducted research on websites of districts and counties of Podkarpacie and Lublin provinces in East Poland. Getting the reply to the following questions was an. The aim of the research was the get answers to the following questions: ̶ Are websites built according to the law, in a professional way technically and friendly for recipients? ̶ It is right for persons conducting private business to use the websites of local government institutions to promote their activities for free? In reply to the above questions – thanks to the comprehensive evaluation of websites – the authors of the study are putting forward the thesis: information and visual value of websites depends not only on finances of the self-government local authority, but above all – the computer knowledge and the responsibility of persons creating websites.

Keywords

Contributors

  • Instytut Prawa i Ekonomii, Wydział Zamiejscowy Prawa i Nauk o Gospodarce w Stalowej Woli Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Instytut Prawa i Ekonomii, Wydział Zamiejscowy Prawa i Nauk o Gospodarce w Stalowej Woli Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

References

  • Koba G., 2012, Informatyka dla szkół ponad gimnazjalnych – zakres podstawowy, Wydawnictwo MIGRA Sp. z o.o., Wrocław.
  • Nowicka P., 2012, Pozyskiwanie środków a promocja w Internecie (20.12.2012), WSPÓLNOTA Pismo Samorządu Terytorialnego (www.wspolnota.org.pl), Wydawnictwo „Municipum” S.A., (dostęp: 14.09.2014).
  • Warszyńska J., Jackowski A., 1979, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
  • www.agroturystyka.pl (dostęp: 17.07.2014).
  • www.lubelskie.pl (dostęp: 13.08.2014).
  • www.wrotapodkarpackie.pl (dostęp: 14.08.2014).
  • www.wspolnota.org.pl (dostęp: 10.09.2014).
  • witryny internetowe powiatów i gmin województwa lubelskiego.
  • witryny internetowe powiatów i gmin województwa podkarpackiego.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ebab540f-1867-4c72-9d00-d7f6004b6afe
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.