Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 20 | 11 | 26-30

Article title

Wykorzystanie technik neuromarketingowych do badań postrzegania opakowań produktów

Content

Title variants

EN
The use of neuromarketing techniques to study the perception of the consumer products packaging

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule omówiono teoretyczne podstawy neuromarketingu oraz technik badań neuromarketingowych, zwłaszcza techniki eye-tracking, w aspekcie ich wykorzystania do badań opakowań produktów. Scharakteryzowano także prowadzone w zagranicznych ośrodkach akademickich badania z wykorzystaniem eye-trackingu, służące ocenie projektów opakowań z punktu widzenia postrzegania opakowań przez konsumentów. Artykuł stanowi teoretyczny wstęp do badań postrzegania opakowań produktów przez konsumentów prowadzonych przez autorów z wykorzystaniem urządzenia eye-tracker.
EN
This article discusses the theoretical basis of neuromarketing and neuromarketing research techniques, particularly eye-tracking technology, in terms of their use in the testing of packaging products. Characterized also conducted academic research centers using eye-tracking to evaluate the design of packaging from the point of view of the perception of consumer packaging. The article is a theoretical introduction to research in the perception of product packaging by consumers conducted by the authors using an eye-tracker.

Year

Volume

20

Issue

11

Pages

26-30

Physical description

Dates

published
2013-11-20

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Katedra Opakowalnictwa Towarów
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Katedra Opakowalnictwa Towarów

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ece20c2f-a34b-451d-82b7-378f7865b869
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.