Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2013 | 9 | 4 | 293-300

Article title

TRENDS IN LOGISTICS IN THE GERMAN E-COMMERCE AND THE PARTICULAR RELEVANCE OF MANAGING PRODUCT RETURNS

Selected contents from this journal

Title variants

PL
TRENDY W LOGISTYCE W NIEMIECKIM E-HANDLU ORAZ ZNACZENIE ZARZĄDZANIA ZWROTAMI TOWARÓW

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Background: There are several trends in logistics Internet retailers have to face nowadays, e.g. addressing and reaching customers through different sales channels (multi- or cross-channel management), integration of new payment alternatives (combined online and/or mobile payment methods), ordering and delivery of products from an Internet retailer at the same day (same-day delivery), and allowing product returns (management of product returns). Here the question is, whether relevant factors influencing the buying behaviour of online shoppers as well as groups of these can be found. Methods: Our contribution is analysing this area in two ways. On the hand, an overview about these major trends and the German e-commerce market will be given. On the other hand, the particular relevance of managing product returns will be discussed and through findings from an empirical investigation of German online shoppers expanded. Results: Four relevant factors influencing the behavior of online shoppers could be identified. Applying these four factors four different groups of online shoppers can be differentiated.
PL
Wstęp: Aktualnie można wyróżnić kilka trendów w logistyce handle internetowego, tj. poszukiwanie i osiąganie klientów poprzez różne kanały sprzedaży (zarządzanie multi- oraz cross-kanałami), integracja nowych metod płatności (połączenie metod płatności on-line oraz mobilnych), zamówienie i dostawa w przeciągu tego samego dnia oraz możliwość dokonywania zwrotów (zarządzanie zwrotami towarów). Tutaj rodzi się pytanie czy można zdefiniować czynnik wpływającej na zachowanie się konsumenta dokonującego zakupu poprzez Internet. Metody: Badania przeprowadzono na dwa sposoby. Przedstawiono przegląd najważniejszych trendów występujących w niemieckim e-handlu. Następnie poddano szczegółowej dyskusji zagadnienie zarządzania zwrotami towarów na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych. Wyniki: Zidentyfikowano cztery czynniki wpływające na zachowanie się konsumenta dokonującego zakupu poprzez Internet. Wpływ tych czynników na cztery różne grupy klientów internetowych jest zróżnicowany. Wnioski: Uzyskane wyniki wspomagają proces decyzyjny w e-handlu w obszarze określenia i oceny aktualnych trendów logistycznych.

Journal

Year

Volume

9

Issue

4

Pages

293-300

Physical description

Contributors

  • Anhalt University of Applied Sciences Köthen, Germany
author
  • E-Commerce-Center Köln Cologne, Germany

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-effd759a-55e8-4f14-a019-f20446482200
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.