CBOS (2001). Co zawdzięczamy swoim babciom i dziadkom?
Czarnecki K. (red). (2009). Nowy leksykon metodologiczny. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.
Dyczewski L. (2003). Rodzina twórcą i przekazicielem kultury. Lublin: TN KUL.
Dyczewski L. (2002). Więź między pokoleniami w rodzinie. Lublin: TN KUL.
Filipczuk H. (1981). Rodzina a rozwój psychiczny dziecka. Warszawa: WSiP.
Leszczyńska-Rejchert A. (2010). Człowiek stary i jego wspomaganie. Olsztyn: WUWM.
Łobocki M. (2005). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Obuchowski K. (red). (2002). Starość i osobowość. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego.
Pilch T. (1995). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Żak.
Prusik K., Zaporozhanov V., Prusik K., Görner K. (2010). Rekreacyjne uprawianie nordic walking a jakość życia osób w wieku 60-70 lat. „Pedagogika Psihologia ta Mediko-Biologicni Problemi Fizicnogo Vihovanna i Sportu”, nr 9.
Steuden S. (2014). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: PWN.
Śliwerski B. (1992). „Trzecia siła” edukacyjnych rewolucji. „Edukacja i Dialog”, nr 6.
Tyszkowa M. (1992). Relacje dorastających wnuków z dziadkami i babciami. „Problemy Rodziny”, nr 1.
Wawrzyniak J.K. (2011). Opiekuńczo-wychowawcza rola dziadków w rodzinie. „Pedagogika Rodziny”, nr 1 (2).
Zawadzka A. (1999). Oddziaływanie dziadków a wypoczynek wnuków. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.