Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 18 | 2 | 193-203

Article title

Myślmy o diagnozie i diagnostach szerzej

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Thinking more broadly about assessment (and diagnosticians)

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Komentując tekst M. Filipiak i współautorów, postulujemy zwłaszcza szersze, niż zostało to uczynione, zdefiniowanie grupy diagnostów. Nie kontestując w pełni słusznego postulatu całożyciowego kształcenia w obszarze diagnozy, zastanawiamy się, jak organizować takie kształcenie, aby mogli być nim objęci nie tylko absolwenci studiów psychologicznych, lecz także inni specjaliści zajmujący się w swojej codziennej pracy diagnozą - między innymi pedagodzy, socjologowie, psychiatrzy oraz terapeuci.
EN
Commenting on the paper by Filipiak et al., we especially suggest a wider definition of the category of diagnosticians than the authors have proposed. We do not fully contest the correct proposal of continuing education in the field of assessment, but we wonder how to organize such education so that it caters not just for psychology graduates but also for other specialists who deal with assessment on an everyday professional basis - such as educators, sociologists, psychiatrists, and therapists.

Year

Volume

18

Issue

2

Pages

193-203

Physical description

Dates

published
2015

Contributors

  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-f1685726-318c-493c-98cd-343421cd0a7a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.