PL EN


2012 | 3 | 2 | 317-322
Article title

Systemy ekspertowe wykorzystywane jako inteligentne platformy e-learningowe – etapy uczenia

Authors
Content
Title variants
EN
Expert systems used as an intelligent platform for elearning – stages of learning
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
W artykule przedstawiono ogólną budowę systemu ekspertowego oraz sposoby przekazywania wiedzy przez człowieka. Uwagę zwrócono również na rolę nauczyciela, a także na to, jak istotny jest proces uczenia takiego systemu w trakcie późniejszej pracy.
This article presents the general structure of expert system and methods of transmitting human knowledge. Attention is also paid to role of teacher and how important is the learning process of this system during the later work.
Year
Volume
3
Issue
2
Pages
317-322
Physical description
Dates
published
2012
Contributors
References
  • Ajdukiewicz K. (1975), Logika pragmatyczna, Warszawa.
  • Cholewa W., Pedrycz W. (1987), Systemy Doradcze, Skrypt Politechniki Śląskiej, Gliwice 1987.
  • Chromiec J., Strzemieczna E. (1994), Sztuczna Inteligencja. Metody konstrukcji i analizy systemów eksperckich, Warszawa.
  • Florczyk R., Zych S. (2005), Wprowadzenie do hybrydowego systemu ekspertowego Sphinx.
  • Hajder M., Loutskii H., Stręciwilk W. (2002), Wirtualna podróż w świat systemów i sieci komputerowych, red. E. Ciesielska.
  • Mulawka J. (1996), Systemy ekspertowe, Warszawa.
  • Rusińska J. (2001), Zastosowanie modelu wyboru strategii nauczania w systemie edukacyjnym, Wrocław.
  • Serafin R., Łapuńska I. (2011), The concept of project risk assessment with the use of inductive knowledge acquisition system, International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers, Hradec Kralove: MAGNANIMITAS.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-f550e607-6724-483a-ace7-e2491a4ffb17
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.