PL EN


2013 | 12 | 265-280
Article title

El Portafolio Europeo de las Lenguas como herramienta de autoevaluación

Authors
Selected contents from this journal
Title variants
EN
The European Language Portfolio as a Self-Assessment Tool
Languages of publication
ES
Abstracts
EN
Evaluation is such a wide concept that it includes a lot of theories and definitions. Since its appearance in the fifteenth century it has been studied by many humanists and psychologists. Its connection with education cannot be underestimated. The development of evaluation over the years has brought its new form, self-assessment whose purpose was to make students more reflective and aware of their learning. The usage of The European Language Portfolio as the integral part of the foreign languages learning process promotes student’s independence and responsibility. Nowadays, students make decisions themselves about their learning process and teachers become helpers, who guide them. Moreover, responsible and reflective students are more aware of the necessity and importance of learning and self-development.
Year
Volume
12
Pages
265-280
Physical description
Contributors
  • Uniwersytet Wrocławski
References
  • BANDURA, A. (1991), “Social Cognitive Theory of Self-Regulation”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50, pp. 248--287, [on-line] http://www.uky.edu/~eushe2/Bandura/Bandura1991OBHDP.pdf – 20.11.2013.
  • BIMMEL, P., RAMPILLON, U. (eds.) (2000), Lernerautonomie und Lernstrategien, Langenscheidt, Berlin–München.
  • CRONBACH, L.J. (1963), “Course improvement through evaluation”, Teachers College Record, 64, pp. 672-683.
  • HERBST, A. (2001), “Autoevaluation: Für mehr Selbstständigkeit bei der Kontrolle des Lernprozesses”, en: Meißner, F.J. (ed.), Bausteine für einen neokommunikativen Französischunterricht, Narr Verlag, Tübingen, pp. 61-72.
  • KĘDZIA-KLEBEKO, B. (2004), “Metakognitywne aspekty rozwoju autonomii ucznia w procesie doskonalenia umiejętności pisania w języku obcym”, en: Pawlak, M. (ed.), Autonomia w nauce języka obcego, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Poznaniu, Poznań–Kalisz, pp. 88-96, [on-line] https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/1475/1/Autonomia%20w%20nauce%20j%C4%99zyka%20obcego.pdf – 21.11.2013.
  • LISSMANN, U. (1997), Probleme und Möglichkeiten der Schülerbeurteilung, Verlag Empirische Pädagogik, Landau.
  • NEVO, D. (1997), “Konceptualizacja ewaluacji edukacyjnej. Analityczny przegląd literatury”, en: Korporowicz, L. (ed.), Ewaluacja w edukacji, Oficyna Naukowa, Warszawa, pp. 51-64, [on-line] http://rszarf.ips.uw.edu.pl/ewalps/teksty/korporowicz.pdf – 21.11.2013.
  • PERVIN, L.A. (2002), Psychologia osobowości, tłum. M.Orski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • REY-DEBOVE, J., REY, A. (1996), Le Petit Robert. Grand format. Dictionnarie de la langue française, Dictionnaries le Robert, Paris.
  • SIMONS, H. (1997), “Proces ewaluacji w szkołach”, en: Mizerek, H. (ed.), Ewaluacja w szkole. Wybór tekstów, Wydawnictwo MG, Olsztyn, pp. 14-30.
  • SCHNEIDER, G. (1996), “Selbstevaluation lernen lassen”, en: Fremdsprache Deutsch, Sondernummer 1996: Autonomes Lernen, Hueber Verlag, pp. 16-23.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-f55bd3b3-6f19-4012-99d5-f638409c3004
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.