Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Towarzystwo Miłośników Języka Polskiego
Journal
Język Polski
Year
2020
Volume
100
Issue
2
Identifiers
Cover
Volume contents
2
article:
Informacja czy perswazja? Tytuły publikacji naukowych w świetle badań empirycznych
(
Pawłowski A.
,
Łach A.
), p. 5-19
article:
Znaczenie jednostki leksykalnej a tekst precedensowy
(
Kilkiewicz A.
), p. 20-32
article:
Oboczność -a/-u w D.lp. a dwurodzajowość m2/m3 w świetle badań korpusowych sterowanych słownikami
(
Wojdak P.
), p. 33-48
article:
Nieodmienność rzeczowników w systemie norm współczesnej polszczyzny
(
Krzyżanowski P.
), p. 49-59
article:
Pogodyn, pogodynek czy prezenter pogody? Nowe nazwy męskie i językowe mechanizmy ich tworzenia
(
Szpyra-Kozłowska J.
), p. 60-76
article:
Cerkiewnosłowiańskie i wschodniosłowiańskie wpływy językowe w warstwie onimicznej przekładów biblijnych Szymona Budnego (na materiale "Nowego Testamentu")
(
Zarębski R.
), p. 77-88
article:
Zróżnicowanie ekstensji tekstowej wariantów graficznych w "Sprawie chędogiej o męce Pańskiej" (kodeks Wawrzyńca z Łaska, 1544)
(
Osiewicz M.
), p. 89-101
article:
Leksemy nazywające członków stanu chłopskiego w polskiej publicystyce oświeceniowej
(
Maćkowiak K.
), p. 102-113
article:
Czy słowik śpiewa w "chęchach"?, czyli kilka słów o pewnym regionalizmie
(
Jaros I.
), p. 114-122
article:
[recenzja:] Agnieszka Cierpich, Zapożyczenia angielskie w polszczyźnie korporacyjnej
(
Witalisz A.
), p. 123-125
article:
[recenzja:] Adam Dobaczewski, Powtórzenie jako zjawisko tekstowe i systemowe. Repetycje, reduplikacje i quasi-tautologie w języku polskim
(
Żmigrodzki P.
), p. 126-131
article:
Sprawozdanie z działalności Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego w 2019 roku – wersja skrócona
(
Bobrowski J.
), p. 132-140
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.