PL EN


2015 | 216 | 83-93
Article title

Reklama kontekstowa

Content
Title variants
EN
Contextual advertisement
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł omawia reklamę kontekstową oraz jej różne aspekty. Przedsta-wiono typy reklamy kontekstowej, modele wyświetlania i rozliczania wyświetleń, systemy reklamy kontekstowej dla reklamodawców i dla wydawców oraz rozwijające się trendy w systemach reklamy kontekstowej.
EN
Contextual advertising networks are popular on the Internet. In Poland there are several independent companies offering publishers and advertisers to use contextual advertising. This article will show the types of contextual advertising, display models and payment systems of contextual advertising for advertisers and publishers, and trends, in which contextual advertising systems are developed.
Year
Volume
216
Pages
83-93
Physical description
Contributors
References
  • Battelle J. (2006), Szukaj. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • [NextClick 2014] http://www.nextclick.pl (dostęp: 15.11.2014).
  • [ContentStream 2014] http://www.contentstream.pl (dostęp: 15.11.2014).
  • [AdSense 2014] http://www.google.com/adsense (dostęp: 15.11.2014).
  • [AdWords 2014] http://www.google.com/adwords (dostęp: 15.11.2014).
  • [AdKontekst 2014] http://www.adkontekst.pl (dostęp: 15.11.2014).
  • [Raport 2014] Rynek reklamy kontekstowej 2013 w Polsce, http://www.adkontekst.pl/ raporty/Raport-Rynek-Reklamy-Kontekstowej-2013.pdf, (dostęp: 15.11.2014).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2083-8611
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-f817b5d7-d144-4f03-bdb2-8aa8e2899c1e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.