Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 2 | 5 | 68-80

Article title

Argumenty jakościowe stosowane przy ocenie pozycji rynkowej przedsiębiorcy w postępowaniach antymonopolowych przed Prezesem UOKiK

Content

Title variants

EN
Qualitative arguments used in the evaluation of the market position of an undertaking within antimonopoly proceedings

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł przedstawia analizę stosowania argumentów jakościowych w postępowaniach antymonopolowych przed Prezesem UOKiK dotyczących nadużywania pozycji dominującej. Wskazano liczbę decyzji, w których ocena pozycji rynkowej przedsiębiorcy poparta była badaniem jakościowym, w odniesieniu do całkowitej liczby wydanych decyzji. Przeprowadzono analizę treści decyzji pod kątem wpływu zastosowanych argumentów jakościowych na ocenę pozycji rynkowej strony postępowania. Dodatkowo, dokonano przeglądu stosowanych argumentów jakościowych i zaproponowano poszerzone podejście do ich doboru.
EN
This paper assesses the use of qualitative arguments in antitrust proceedings before the Polish Competition Authority relating to abuse of dominance. The article indicates in what number of decisions was the evaluation of market position supported by qualitative research, in relation to the total number of decisions. The paper analyses the content of relevant decisions with respect to the impact of quality-related arguments on the evaluation of the market position of the participant. Presented also is a review of qualitative arguments. Finally, propositions are made concerning an extended approach to the selection of qualitative arguments.

Year

Volume

2

Issue

5

Pages

68-80

Physical description

Dates

published
2013-09-15

Contributors

References

  • Bień W., Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 1999
  • Brodecki Z. (red.), Konkurencja, Wydawnictwo Prawnicze Lexis Nexis, Warszawa 2004
  • Kohutek K., Sieradzka M., Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz, Wolters Kluwer business, Warszawa 2008
  • Kotler P., Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Northwestern University, wyd. 8, Warszawa 1994
  • Majewska-Jurczyk B., Dominacja w polityce konkurencji Unii Europejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998
  • Modzelewska-Wąchal E., Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz, Warszawa 2002
  • Penc-Pietrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, Wolters Kluwer business, Warszawa 2010 s
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001
  • Szydło M., Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010
  • Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Komentarz. Pod redakcją T. Skocznego, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-f8516ce9-dfde-402e-bea4-45c2ca2c58eb
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.