Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 4 (55) | 63-75

Article title

Kampania wyborcza świętokrzyskich kandydatek i kandydatów do parlamentu 2011 w portalu społecznościowym Facebook.com

Content

Title variants

EN
The 2011 Election Campaign of Parliamentary Candidates from the Świętokrzyski Region on the Social Network Site Facebook.com

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Nowe technologie informacyjne, zwłaszcza internet, zmieniają sposoby komunikacji polityków i wyborców. Szczególnym okresem jest czas kampanii wyborczej. Kandydaci staraj ą się wszelkimi możliwymi kanałami dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszej grupy osób – potencjalnych wyborców. Internet daje politykom wiele narzędzi do komunikacji z wyborcą. Jako medium interaktywne pozwala na nawiązywanie dialogu w czasie rzeczywistym, co przypomina realne spotkania face to face. Jednym ze sposobów kontaktu polityk-wyborca jest wykorzystanie portali społecznościowych. Autor artykułu sprawdził, jak kandydaci z województwa świętokrzyskiego, startujący w wyborach 2011 r. do Sejmu i Senatu, komunikowali się z wyborcami za pomocą portalu społecznościowego Facebook. Wykorzystując specjalnie utworzony w serwisie profil, badał możliwość nawiązania kontaktu z politykami. Sprawdzał jakość komunikatów tworzonych przez kandydatów z poszczególnych ugrupowań politycznych. Autor monitorował formy ich komunikacji ze znajomymi z Facebooka w krótkim okresie przed dniem głosowania.
EN
New information technologies, especially the Internet, have changed the way politicians and voters communicate. A distinct moment is during the election campaign. Candidates try to reach the broadest group of potential voters with their offer through every possible media channel. The Internet gives politicians many tools to communicate with these voters. As an interactive medium, it allows engaging in dialogue in real-time, which resembles a face to face meeting. One of the possibilities of politician-voter communication is through social network sites. The author of the article investigated how candidates from the the Świętokrzyski region, running in the 2011 elections to the Sejm and Senate communicated with voters through Facebook. Using a designated profile, he examined the possibility of contacting politicians. The quality of the messages created by candidates from certain political parties was also analyzed. The author monitored their form of communicating with Facebook friends during a short period before election day.

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-f981cefb-38ea-4254-a7e8-603bbb51347e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.