Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 1(35) | 93-108

Article title

MATERIAL WORK ENVIRONMENT AND WORK COMFORT IN THE OPINIONS OF UNIVERSITY EMPLOYEES

Content

Title variants

Languages of publication

EN PL

Abstracts

PL
MATERIALNE ŚRODOWISKO PRACY A KOMFORT PRACY W OPINIACH PRACOWNIKÓW UNIWERSYTECKICH

Year

Issue

Pages

93-108

Physical description

Dates

online
2020-03

Contributors

  • Faculty of Management at the University of Lodz, Department of Human Resources Management, Poland

References

  • 1. Baruk, A. I., Goliszek, A. (2018). Zmiany skojarzeń z uczelnią jako pracodawcą-opinie
  • młodych polskich potencjalnych pracowników. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych,
  • (2), 1–18.
  • 2. Bodak, A. (2017). Bezpieczne środowisko pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowników.
  • Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika Śląska, 108, 45–54.
  • 3. Bodak, A., Gableta, M. (2015). Oczekiwania pracowników związane z bezpiecznym funkcjonowaniem
  • w środowisku pracy. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika
  • Śląska, 83, 45–54.
  • 4. CIOPP-PIB (2016). Bezpieczeństwo i higiena pracy biurowej. Centralny Instytut Ochrony
  • Pracy — Państwowy Instytut Badawczy. Retrieved from http://www.ciop.pl/CIOPPortalWAR/
  • appmanager/ciop/pl (5.05.2016).
  • 5. Dębski, D. (2006). Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwa
  • Szkolne i Pedagogiczne.
  • 6. Ejdys, J., Stankiewicz, M., Sznajder, M. (2010). Kształtowanie kultury bezpieczeństwa
  • i higieny pracy w organizacji. Białystok: Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej.
  • 7. Farnicka, M., Nowosad, I., Socha, R. (2018). O możliwości zastosowania kategorii dobrostanu
  • nauczycieli i zaangażowania w pracę w badaniach szkoły jako efektywnej organizacji.
  • Edukacja Humanistyczna, (1), 69–86.
  • 8. Filipkowski, S. (1965). Kształtowanie warunków pracy: z zagadnień nauki o pracy. Warszawa:
  • PWN.
  • 9. Gębska, M., Wojciechowska, A., Weber-Nowakowska, K., Żyżniewska-Banaszak, E.
  • (2013). Podstawy higieny narządu głosu w pracy nauczycieli i wykładowców. Bezpieczeństwo
  • Pracy — Nauka i Praktyka, (2), 19–20.
  • 10. Ingvarson, L., Kleinhenz, E., Beavis, A., Barwick, H., Carthy, I., Wilkinson, J. (2005). Secondary
  • teacher workload study: report. Teacher Workforce and Careers. Retrieved from:
  • https://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://scholar.google.pl/scholar?
  • hl=pl&as_sdt=0%2C5&q=report+on+secondary+teacher+workload+study-
  • &btnG=&httpsredir=1&article=1001&context=workforce (30.11.2018).
  • 11. Jóźwiak, S. (2010). Fizyczne aspekty pracy nauczycieli. In: J. Pyżalski, D. Merecz (Eds).
  • Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli (p. 117–132). Kraków: Oficyna Wydawnicza
  • „Impuls”.
  • 12. Konarska, M. (2016). Praca biurowa — organizacja stanowiska pracy. Retrieved from
  • http://www.ciop.pl/CIOPPortalWAR/appmanager/ciop/pl?_nfpb=true&_pageLabel=
  • P30001831335539182278&html_tresc_root_id=19382&html (5.05.2016).
  • 13. Kostera, M. (2005). Antropologia organizacji: Metodologia badań terenowych. Warszawa:
  • Wyd. Naukowe PWN.
  • 14. Masły, D. (2011). Wpływ nowych technologii na sprawność działania inteligentnego biurowca
  • zrównoważonego. Czasopismo Techniczne. Architektura, (108.2–A/2), 169–176.
  • 15. Midor, K., Wieczorek, A. (2016). Kształtowanie jakości życia pracowników w środowisku
  • przemysłowym — studium literaturowe. In: R. Knosala (Ed.). Innowacje w zarządzaniu
  • i inżynierii produkcji (p. 431–438). Opole: Oficyna Wyd. Polskiego Towarzystwa Zarządzania
  • Produkcją.
  • 16. Nnadozie, E. E., Ugwu, L. E., Enwereuzor, I. K., Anozie, E. U., Albi-Oparaocha, F. C.
  • (2019). Bringing out the creativity in you: How a competitive climate and mentoring kindle
  • creative work involvement of university academic staff. Journal of Psychology in
  • Africa, 29, 556–562.
  • 17. Ölcer, F. S., Florescu, M. (2015). Mediating effect of job satisfaction in the relationship
  • between psychological empowerment and job performance. Business Excellence and Management,
  • (5), 5–32.
  • 18. Parysek, J. J. (2019). Uniwersytet jako wspólne dobro i wspólny interes. Ruch Prawniczy,
  • Ekonomiczny i Socjologiczny, (81), 5–21.
  • 19. Piorunem, M., Werner, I. (2018). Psychospołeczne czynniki ryzyka w środowisku pracy.
  • Rekomendacje dla praktyki poradniczej. Studia Edukacyjne, (48), 45–64.
  • 20. Polek-Duraj, K. (2013). Wpływ zmiany warunków pracy na wydajność pracowników na
  • przykładzie wybranych zakładów produkcyjnych Śląska Opolskiego. Studia Ekonomiczne,
  • (160), 151–159.
  • 21. Prawo o szkolnictwie wyższym/Law on Higher Education, Dz.U. z 2005 r. nr 164 poz.
  • 1365 z późn. zmianami, art. 4, pkt 3.
  • 22. Pyżalski, J., Merecz, D. (Ed.). (2010). Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli.
  • Pomiędzy wypaleniem zawodowym a zaangażowaniem. Kraków: Oficyna Wydawnicza
  • „Impuls”.
  • 23. Rogowska, A. (2014). Promocja zdrowia w środowisku szkolnym. Opole: Wyd. Politechniki
  • Opolskiej.
  • 24. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie
  • bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe,
  • Dz.U. z 1998 r. Nr 148.973.
  • 25. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie
  • ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, Dz.U. 2003 r. nr 169 poz. 1650.
  • 26. Slater, K. (1986). Discussion paper the assessment of comfort. Journal of the Textile Institute,
  • 77(3), 157–171.
  • 27. Soewardi, H., Dila, A., Rizkiningtias, P. (2016). Development of working environment
  • comfort to improve productivity. Proceedings from: 2016 IEEE International Conference
  • on Knowledge Engineering and Applications (ICKEA), 177–180.
  • 28. Travers, J. C., Cooper, C. L. (1996). Teachers under pressure: Stress in the teaching profession.
  • London–New York: Psychology Press.
  • 29. Vink, P. (Ed.). (2004). Comfort and design: Principles and good practice. London–New
  • York: CRC Press.

Notes

EN
Available in Open Access (Open Access)
PL
Publikacja w otwartym dostępie (Open Access)

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-f9965539-ea37-4c08-9227-71af0cb0afdd
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.