Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 8 (17) | 23-27

Article title

Profesor Henryk Kurczab (1930–2022). Wspomnienie

Authors

Content

Title variants

EN
A Memorial Tribute to Professor Henryk Kurczab (1930–2022)

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem tekstu jest upamiętnienie Profesora Henryka Kurczaba. Jest on twórcą teorii integracji w edukacji polonistycznej. Osobiste wspomnienia autorki tekstu łączą się z podkreśleniem rangi badań naukowych prowadzonych przez Profesora Kurczaba.
EN
The aim of the text is to commemorate Professor Henryk Kurczab. He is the creator of the theory of integration in Polish language education. The personal memories of the author of the text are combined with emphasizing the importance of scientific research conducted by Professor Kurczab.

Year

Issue

Pages

23-27

Physical description

Dates

published
2023-02-14

Contributors

author
  • Uniwersytet Rzeszowski

References

  • Bernstein B., Odtwarzanie kultury, wybór i oprac. A. Piotrowski, przekł. i wstęp Z. Bokszański, Warszawa 1990.
  • Kurczab H., Bibliografia prac Henryka Kurczaba 1969–2010, Rzeszów 2010.
  • Kurczab H., Nauczanie integrujące języka polskiego w szkole ogólnokształcącej, Rzeszów 1979.
  • Aspekt praktyczny integracji zawiera artykuł: H. Kurczab, Z badań nad nauczaniem integrującym języka polskiego (problemy teorii i praktyki), „Polonistyka” 1982, nr 1.
  • Kurczab H., Pogranicza sztuk i konteksty literatury pięknej, Rzeszów 2001.
  • Kurczab H., Scalanie treści kształcenia w przygotowaniu zawodowym nauczycieli polonistów, Rzeszów 1993.
  • Kurczab H., Typy integracji literatury z innymi dziedzinami sztuki, „Zeszyty Naukowe WSP w Rzeszowie, Seria Filologiczna, Dydaktyka 2”, red. H. Kurczab, Rzeszów 1992.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-fd59f345-8fd3-4e3a-ad27-5420c81d9e0e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.