Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 1 (22) | 97-109

Article title

Uczeń i nauczyciel w neoliberalnej teorii i praktyce edukacyjnej

Authors

Content

Title variants

EN
Student and teacher in the neoliberal theory and practice

Languages of publication

Abstracts

EN
One of the strong economic and social currents is neo-liberalism. It creates a strong cultural context (called “neoliberal culture”), triggers specific conditions for the functioning of societies and individuals and the course of educational processes, including the functioning of teachers and students. This article attempts to synthesize the neoliberal context of educational processes and the consequences for the educational practice.
PL
Jednym z silnych nurtów ekonomiczno-społecznych jest współcześnie neoliberalizm. Tworzy on silny kulturowy kontekst (nazywany umownie „kulturą neoliberalną”), wywołuje określone warunki funkcjonowania społeczeństw i jednostek oraz przebiegu procesów edukacyjnych, w tym funkcjonowania nauczycieli i uczniów. Artykuł stanowi próbę syntetycznej prezentacji neoliberalnego kontekstu przebiegu procesów edukacyjnych i konsekwencji wpływu neoliberalizmu na praktykę edukacyjną.

Contributors

author
  • Uniwersytet Łódzki

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-feab0898-5d56-49e8-b6d6-046bd6bcab95
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.