Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 4 | 2 | 155-169

Article title

Role menedżerów średniego szczebla w budowaniu pozytywnego potencjału organizacji

Content

Title variants

EN
The Role of Middle Managers in PositiveMangement

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł odnosi się do różnic ról, jakie pełnią w organizacjach menedżerowie najwyższych i średnich szczebli oraz wskazuje na wymagania w stosunku do menedżerów średniego szczebla, aby mogli przyczyniać się oni do budowania pozytywnego potencjału organizacji. Zaprezentowane wyniki badań potwierdzają znaczenie menedżerów średniego szczebla dla kreowania atmosfery zaufania, a przez to dla budowania relacji, współpracy i kooperacji w zespole. Kierownicy średniego szczebla stanowią wzór dla swoich pracowników i przez to wyznaczają kanony zachowań w i pomiędzy zespołami. Dlatego też tak istotne jest ustalenie odpowiednich kryteriów doboru na stanowiska kierownicze, zapewnienie odpowiedniego wsparcia i treningów rozwijających umiejętności miękkie i nadawanie kierownikom średnich szczebli odpowiedniej rangi w organizacji.

Year

Volume

4

Issue

2

Pages

155-169

Physical description

Contributors

  • Dr, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, WNEiZ UMK, ul. Gagarina 13 A, 87-100 Toruń,

References

  • 1. Floyd S.W., Wooldridge B. (1997), Middle management’s strategic influence and organizational performance, „Journal of Management Studies” no. 34(3).
  • 2. Kotter J. (1982), The General Managers, Free Press, New York.
  • 3. Mayer R.C., Davis and J.H., Schoorman F.D. (1995), An Integrative Model of Organizational Trust, „The Academy of Management Review” vol. 20, no. 3.
  • 4. Mills C.W. (1956), White Collar: The American Middle Class, Oxford University Press, New York.
  • 5. Osterman P. (2008), The Truth About Middle Managers, Harvard Business Press.
  • 6. Stankiewicz M.J. (red.) (2010), Pozytywny potencjał organizacji, Dom Organizatora.
  • 7. Stiles P. (2000), Constraints on Strategy Implementation: the ‘Problem’ of the Middle Manager, w: Managing strategy implementation. An Organizational Behaviour Perspective, Flood P.C., Dromgoole T., Carroll S.J., Gorman L. (red.), Blackwell Business Ltd.
  • 8. Sy T., Cote S., Saavedra R. (2005), The contagious leader: impact of the leader’smood on the mood of group members, group affective tone, and group proces, „Journal of Applied Psychology” no. 90.
  • 9. Sztompka P. (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak.
  • 10. Wicks A.C., Berman S.L., Jones T.M. (1999), The structure of optial trust: moral and strategic implications, „Academy of Management Review” no. 24(1).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ffba4ce6-48a5-4ea3-a55b-20e7b56ef96f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.