Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2013 | 17 | 1 | 247-258

Article title

Brand identity of Lubuskie Voivodeship / Silna marka wyznacznikiem rozwoju gospodarki w województwie lubuskim

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The aim of the article is to present how big a role a brand fulfils, which is a determinant of the development of economy in Lubuskie Voivodeship. Building a strong brand becomes a task for many years. The effects can be noticed earlier through promotion actions focused on organizing all kinds of cultural events and fixtures. A strong brand is a huge source of competitive advantage. Creating a strong brand is a catalyst of the economic development of the region. A sign, logo, is not enough for the economic development to increase. The use of innovative information technologies is necessary to distinguish the region from the other ones. The driving force is to build a strong image identifying the strength of the region values. A strong brand determines the present existence and distinction on the global market.

Publisher

Journal

Year

Volume

17

Issue

1

Pages

247-258

Physical description

Dates

published
2013-05-01
online
2013-05-31

Contributors

  • University of Zielona Góra

References

  • 1. Adamiak J., Kosiedowski W., Potoczek A., Sławińska B.( 2001), Zarządzanierozwojem regionalnym i lokalnym. Problemy teorii i praktyki, , Wyd. Pozkal, Toruń.
  • 2. D. Aaker, E. Joachimsthaler (2002), Brand Leadership, Free Press Business, London.
  • 3. Keller K.L (1998)., Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Prentice Hall, New Jersey.
  • 4. Kotler Ph (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa.
  • 5. Kotler Ph. G. Armstrong (1998) Principles of Marketing, Prentice Hall International, London.
  • 6. L. de Chernatony (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk.
  • 7. Markowski T, H. Szulce, M. Florek (red) (2005)., Marketing obszarówmetropolitalnych - nowe wyzwania w zarządzaniu rozwojem regionalnym, [w:], Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju,), Wyd. Akademia Ekonomiczna, Poznań.
  • 8. Mruk H., Rutkowski I (1998)., Strategia produktu, PWE Warszawa.
  • 9. Strzelecki Z. (red.) (2008), Gospodarka regionalna i lokalna, Wyd. PWN, Warszawa.
  • 10. http://portalwiedzy.onet.pl/76060,rozwoj_gospodarczy,haslo.html (10.01.2013).
  • 11. http://www.malopolskie.pl/PromocjaRegionu/Informacje (11.01.2013).
  • 12. http://www.malopolskie.pl/PromocjaRegionu/Informacje/?id=798, (11.01.2013).
  • 13. http://www.money.pl/gospodarka/regiony-polski/lubuskie/gospodarka/, (20.01.2013).
  • 14. www.lubuskie.pl (20.01.2013).
  • 15. http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,89089,7477403,Lubuska_marka__niewyrazna_i_niewidoczna.html ( 20.01.2010).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.doi-10_2478_manment-2013-0017
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.