Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2014 | 18 | 2 | 88-103

Article title

Employee engagement in continuous improvement of processes

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The article, which is supposed to present the essence of the problems related to building employee engagement in continuous improvement of processes, highlights the existing possibilities of its extraction and sustaining. The paper has pointed out that the subject matter associated with building employee engagement in improvement of processes is cognitively interesting, but also useful in practice, especially that, as indicated in the first part of this study, without any knowledge and skills associated with improvement of processes it is currently difficult to compete in a variable market environment. The article has also elaborated on the concept of continuous improvement of processes by setting it against the background of contemporary trends in management. It has presented the term “employee engagement “, taking account of its ambiguity and multidimensionality. The article serves as a review based on the studies subject literature
PL
W artykule, którego celem jest prezentacja istoty problemów związanych z budowaniem zaangażowania pracowników w ciągłe doskonalenie procesów wskazano na istniejące możliwości jej wydobywania i podtrzymywania. Zwrócono uwagę na to, że tematyka związana z budowaniem zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów jest interesująca poznawczo, ale też przydatna w praktyce, szczególnie, że jak wskazano w pierwszej części niniejszego opracowania bez wiedzy i umiejętności doskonalenia procesów trudno obecnie rywalizować w zmiennym otoczeniu rynkowym. W artykule przeprowadzono również rozważania na temat koncepcji ciągłego doskonalenia procesów, osadzając je na tle współczesnych trendów w zarządzaniu. Zaprezentowano pojęcie „zaangażowanie pracowników”, zwracając uwagę na jego wieloznaczność i wielowymiarowość. Artykuł ma charakter przeglądowy, bazuje na literaturze przedmiotu

Publisher

Journal

Year

Volume

18

Issue

2

Pages

88-103

Physical description

Dates

published
2014-12-01
online
2014-12-30

Contributors

  • Wroclaw University of Economics Department of Business Processes Management

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.doi-10_2478_manment-2014-0044
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.