PL EN


2012 | 2012 | 2 (151) | 49-61
Article title

Przynależność do Wielostronnego Sojuszu Lotniczego Jako Czynnik Poprawy Konkurencyjności Przewoźników Sieciowych

Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
Artykuł przedstawia analizę przynależności linii lotniczych do wielostronnego sojuszu lotniczego w świetle czynnikow konkurencyjności przewoźnikow sieciowych. Omowiono tu czynniki kształtujące alianse oraz przedstawiono znaczenie uczestnictwa w konstelacji na decyzje menedżerskie w obszarach siatki połączeń oraz dalszych porozumień zawieranych zarowno z przewoźnikami sojuszniczymi, jak i operatorami spoza aliansu. Zaprezentowano
Year
Volume
Issue
Pages
49-61
Physical description
Dates
published
2012-12-01
online
2013-01-12
Contributors
  • Comarch SA
References
  • [1] Belobaba P., Odoni A., Bernhart C., The Global Airline Industry, Wiley, Chichester 2009.
  • [2] Dunning-Mitchell L., Cox Top M., Airline Groups by Revenue, „Airline Business” 2011, No. 08.
  • [3] The Impact of International Air Service Liberalisation on the United Arab Emirates, InterVISTAS- EU Consulting Inc., lipiec 2009.
  • [4] Doganis R., The Airline Business in the Twenty-first century, Routlege, London and New York 2005.
  • [5] Rosenau J.N., Governance, order and change in world politics, [w:] Rosenau J.N., Czempiel E.O., Governance without government: order and change in world politics, Cambridge University Press, Cambridge 1992.
  • [6] Cento A., The Airline Industry Challenges in the 21st Century, Physica-Verlag, Heidelberg 2009.
  • [7] Kalligiannis K., Iatrou K., Mason K., How do airlines perceive that strategic alliances affecttheir individual branding?, „Journal of Air Transportation” 2006, Vol. 22.
  • [8] Lazzarini S.G., The Transition from Alliance Networks to Multilateral Alliances in theGlobal Airline Industry, „Brazilian Administration Review” 2008, Vol. 5, No. 1, art. 2.
  • [9] Marciszewska E., Globalizacja usług sektora transportu lotniczego, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głownej Handlowej, Warszawa 2001.
  • [10] Vinod B., Alliance Revenue Management, „Journal of Revenue and Pricing Management” 2005, Vol. 4, No. 1.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.doi-10_2478_v10166-012-0014-x
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.