PL EN


2012 | 2012 | 2 (151) | 79-89
Article title

Kształtowanie Relacji z Klientami w Procesie Zarządzania Zakładem Ubezpieczeń

Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
Jednym z głownych rozważanych w artykule aspektow kształtowania relacji z klientami jest lojalność klientow, ktora przestaje być niezmiennym atutem zakładu ubezpieczeń. Oznacza to dla nich konieczność rozszerzania i pogłębiania procesu utrwalania lojalności klienta w kierunki większych korzyści zarowno dla zakładow, jak i klientow. Jednym ze sposobow zwiększania korzyści dla zakładow ubezpieczeń jest przekształcanie nowych nabywcow w klientow dokonujących regularnych zakupow ich produktow ubezpieczeniowych, a następnie tworzenie z nich rzecznikow i orędownikow zakładow. Korzyści dla klientow muszą z kolei odnosić się do ich oczekiwań w zakresie m.in. możliwości otrzymywania ponadprzeciętnych dodatkowych porad przy zakupie produktow ubezpieczeniowych, indywidualnych sposobow kontaktu z zakładami ubezpieczeń, dostępu do szerokiego zakresu darmowych dodatkowych lub specyficznych produktow ubezpieczeniowych. Te nowe wzajemne oczekiwania klientow i zakładow ubezpieczeń muszą znaleźć swoje odzwierciedlenie w celach programow lojalnościowych zakładow zgodnie z preferencjami każdej ze stron.
Year
Volume
Issue
Pages
79-89
Physical description
Dates
published
2012-12-01
online
2013-01-12
Contributors
  • Katedra Polityki Społecznej i Ubezpieczeń, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
References
  • [1] Rydel M., Ronkowski C., Marketing partnerski, „Marketing i Rynek” 1995, nr 9.
  • [2] Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientow, WN PWN, Warszawa 2008.
  • [3] Sudolska A., Lojalność konsumentow i jej pomiar, [w:] Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.), Marketingowe testowanie produktow, PWE, Warszawa 2000.
  • [4] Griffin J., Customer Lojalty. How to Earn It, How to Keep It, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1997.
  • [5] Pottruck D.S., Eight Keys to Improving Customer Loyalty and Retention Through DirectMarketing, ”International Journal of Bank Marketing” 1998, Vol. 10, No. 1.
  • [6] Garbarski L., Rutkowski W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
  • [7] Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a wspołczesny marketing, Uniwersytet Łodzki, Łodź 1997.
  • [8] Freemantle D., Incredible Customer Service, McGraw-Hill, Cambridge 1997.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.doi-10_2478_v10166-012-0016-8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.