Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2009 | 1 | 2 | 81-94

Article title

The Meaning of Processes Orientation in Creation and Realization of the Added Value

Authors

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Characteristic of morphology and the identification of process category structure of are a crucial stage of its implementation within enterprises as well as it determines the final effects of processes realization, which is producing and realization of added value for market participants. In this paper author describe the essence of added value, its functions and factors that form this category in the understanding of the constant-flow organization that is set on realized processes. Performing analysis related to creation and realization of the added value, in the context of the basic aims of functioning organization of processes and establishing perception means and interpreting the creation of added value within the processes of customer and enterprise environment.

Keywords

Publisher

Year

Volume

1

Issue

2

Pages

81-94

Physical description

Dates

published
2009-01-01
online
2012-03-19

Contributors

author
  • Faculty Of Management and Production Engineering, Department of Marketing and Logistics, Opole University of Technology, 45-047 Opole, Poland

References

  • Bal J. - Process Analysis Tools for Process Improvement [in] The TQM Magazine. Vol.10, No.5, 1998, pp. 342-354.
  • Bettman D. - Proces tworzenia wartości w łańcuchu logistycznym Portera [in] Przegląd organizacji. No. 8, 1996, pp. 53-58.
  • Blaik P. - Logistyka a zarządzanie przedsiębiorstwem [in] Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - koncepcje przekrojowe. Prace naukowe AE we Wrocławiu, No. 784, Wrocław 1998, pp. 151-167.
  • Blaik P. - Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. (wydanie II), PWE, Warszawa 2001.
  • Christopher M. - Sieci i logistyka. Zarządzanie relacjami w ramach łańcucha dostaw [in] Zarządzanie łańcuchem dostaw. materiały konferencyjne LOGISTICS '98, Tom I, Katowice 1998, pp. 159-167.
  • Coyle J., Bardi E., Langley C. - The Management of Business Logistics. West Publishing Enterprise, St. Paul 1996.
  • Dytwald J. - Współczesne koncepcje zarządzania korporacjami. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 1997.
  • Gloger C. K. - Valuations of Unguoted Shaves [in] Accountans Digest. No. 214, ICAEW 1987.
  • Gołaszewska M. - Fascynacja złem. Eseje z teorii wartości. PWN, Warszawa-Kraków 1994.
  • Grajewski P. - Organizacja procesowa. PWE, Warszawa 2007.
  • Hammer M. - Reinżynieria i jej następstwa. Jak organizacje skoncentrowane na procesach zmieniają naszą pracę i nasze życie. PWN, Warszawa 1999.
  • Hammer M., Champy J. - Reengineering w przedsiębiorstwie. Neuman Management Institute, Warszawa 1996.
  • Homburg Ch., Workman J., Krohmer H. - Marketing's Influence Within the Firm (in) Journal of Marketing. Vol. 63, April 1999, pp. 1-17.
  • Jevons W. S. - Teoria ekonomi politycznej, 1871.
  • Kieżun W. - Sprawne zarządzanie organizacją. Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 1997.
  • Kotler Ph. - Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Kotler Ph., Armstrong G. Saunders J., Wong V. - Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002.
  • Krawczyk S. - Logistyka w zarządzaniu marketingiem. AE, Wrocław 1998.
  • Krawczyk S. - Zarządzanie procesami logistycznymi. PWE, Warszawa 2001.
  • Krzyżanowski L. - O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, modele, metafory, filozofia, metodologia, dylematy, trendy. PWN, Warszawa 1999.
  • Kulińska E. - Ocena wpływu logistycznej struktury horyzontalnej na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw produkcyjnych. Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2003.
  • Kulińska E. - Problemy poszukiwania metod optymalizacji systemów logistycznych [in] Systemy logistyczne teoria i praktyka, (Ambroziak T. ed.), I Międzynarodowa Konferencja Naukowo - Techniczna, Politechnika Warszawska, Komitet Transportu Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2005, pp. 297-309.
  • Kulińska E. - Kompetencyjno-procesowe zarządzanie logistyczne a kreowanie wartości przedsiębiorstwa [in] Wybrane Zagadnienia Logistyki Stosowanej. Rocznik 2006, PAN Komitet Transportu 3/2006, Oficyna Wydawnicza TEXT, Kraków 2006, pp. 351-360.
  • Kulińska E. - Risk mapping in supply chain [in] Financni a logisticke rizeni, Czechy, Malenowice 2007, pp. 458-462.
  • Kulińska E. - Wpływ procesów logistycznych na tworzenie wartości dodanej [in] Logistyka. No. 6/2008, 2008, pp. 71.
  • Kulińska E. - Wartość dodana w procesach logistycznych [w:] Komputerowo Zintegrowane Zarządzanie, w druku.
  • Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M. - Radykalne zmiany w firmie. Od reengineeringu od organizacji uczącej się. INFOR, Warszawa 1998.
  • Lazer W., LaBarbera P., MacLachlan J., Smith A. - Marketing 2000 and Beyond. American Marketing Association, Chicago, Illinois 1990.
  • Manganelli R., Klein M. - Reengineering. Metoda usprawniania organizacji. PWE, Warszawa 1998.
  • Matwiejczuk R. - Zarządzanie marketingowologistyczne, wartość i efektywność. Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2006.
  • Nowicka-Skowron M. - Efektywność systemów logistycznych. Warszawa 2000.
  • Peppard J., Rowland Ph. - Reengineering. Gebethner & S-ka, Warszawa 1997.
  • Perechuda K. - Metody zarządzania przedsiębiorstwem. AE, Wrocław 1998.
  • Pfohl H. - Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Biblioteka Logistyka, ILIM, Poznań 1998.
  • Pohl H. Ch. - Zarządzanie logistyka. Funkcje i instrumenty. Biblioteka Logistyka, ILIM, Poznań 1998.
  • Porter M. E. - Competitive Adventage: Creating and Sustaining Superior Performance. The Free Press, New York 1985.
  • Pokusa T. - Logistyczna obsługa i lojalność klienta jako orientacje rynkowe. Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji, Opole 2001.
  • Rummler G., Brache A. - Podnoszenie efektywności organizacji. Jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej? PWE, Warszawa 2000.
  • Sanchez R. - Modular Architectrures in the Marketing Process [in] Journal of Marketing. Vol. 63, Special Issue, 1999, pp. 92-111.
  • Srivastava R., Shervani T., Fahey L. - Marketing, Business Processes, and Shareholder Value: An Organizationally Enbedded View of Marketing Activities and the Discipline of Marketing [in] Journal of Marketing. Vol. 63, Special Issue, 1999, pp. 168-179.
  • Sztumski J. - Społeczeństwo i wartość. UŚ, Katowice 1992.
  • Wartość i cena. Wypisy z dzieł polskich i obcych. Nakład Gebethnera, Warszawa 1919.
  • Duraj J. (ed.) - Wartość przedsiębiorstwa - z teorii i praktyki zarządzania. Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock 2000.
  • B. Dobiegała-Korony, Herman A. (ed.) - Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa. Difin sp. z o. o., Warszawa 2006.
  • Perechuda K (ed.) - Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody. PLACET, Warszawa 2000.
  • Zimniewicz K. - Współczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 1999.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.doi-10_2478_v10238-012-0012-0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.